directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 22:49 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 17:00 h

El Pla Integral de les Arts Visuals del Govern preveu un centenar d'actuacions

Persegueix vuit objectius estratègics entre els quals hi ha dotar el sector del finançament adequat

ACN Barcelona.-El conseller de Cultura, Santi Vila, s’ha reunit aquest dijous al matí amb la Taula institucional del Pla Integral de les Arts Visuals per presentar el primer document de treball i les accions prioritàries que s’hauran de desenvolupar en els propers dos anys en aquest camp. El pla, que s’ha consensuat amb el sector, preveu un centenar d'actuacions i pretén donar resposta a les necessitats i inquietuds actuals, basant-se en una reorientació de les polítiques públiques i privades en aquest àmbit. Segons el Departament és un instrument fet amb voluntat de "transcendir legislatures" gràcies al compromís explícit entre institucions i agents del sector.

El centenar d'accions es reparteixen en vuit grans objectius estratègics. El primer és articular les arts visuals contemporànies d’una manera "estable i territorialment equilibrada". També és voluntat del pla dotar el sector del finançament adequat. Es persegueix, a més, millorar el marc jurídic que afecta les arts visuals. Així com estructurar i ampliar les polítiques públiques d’adquisició i patrimonialització.Altres objectius són crear nous públics i ampliar la recepció de les arts visuals; millorar la relació i la presència de les arts visuals dins el sistema educatiu; estimular les relacions entre el sector públic i el privat per a la promoció de l’art contemporani i multiplicar la presència de la creació catalana als circuits i plataformes internacionals. Entre les mesures que s’hauran de desenvolupar hi ha l’increment de la dotació pressupostària a les línies de suport destinades a les arts visuals i la reactivació del Fons Nacional d’Art de la Generalitat que ha de permetre reprendre l’adquisició d’obres d’art contemporani. La millora en la relació amb el territori, l’aposta per models d’esdeveniments especialitzats i estratègics que siguin referència nacional i internacional o la promoció d’accions d’internacionalització són altres de les accions que formen part del Pla.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.