directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 17:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 18 de febrer de 2016 13:48 h

El PSC acusa Rajoy i Albiol de voler “generar conflicte” i “judicialitzar un tema polític” quan ataquen Afers Exteriors

Granados garanteix que si el PSOE governa a Espanya “no hi haurà debat jurídic” en aquestes qüestions i optarà per “una taula de diàleg”

ACN Barcelona.-La portaveu del PSC al Parlament, Eva Granados, ha carregat aquest dijous contra el govern espanyol en funcions de Mariano Rajoy i contra el líder del PPC, Xavier García Albiol, per les seves accions i declaracions en contra del departament d’Afers Exteriors de la Generalitat de Catalunya. La socialista ha assegurat que el PSC “no creu que hi hagi debat” al voltant d ela conselleria, donat que “pot desenvolupar les competències de l’Estatut”, i per això acusa Rajoy de cometre “un nou error perquè davant un problema polític torna a judicialitzar-ho en lloc de resoldre-ho parlant”. De la mateixa manera, ha replicat les advertències que ha fet Albiol assegurant que el popular “està interessat en generar conflicte”.

I és que el PSC vol allunyar-se d’aquesta manera de veure la situació del PPC. “Estem en el moment de la política i del diàleg. Si hi ha unes qüestions que s’ajusten o no a les normatives, cal parlar-ne i solucionar els temes, no generar més conflicte”, ha sentenciat Eva Granados, criticant així l’actitud d’Albiol i el govern espanyol en funcions. Preguntada sobre si creu que un executiu de l’Estat liderat pel PSOE retiraria els recursos al TC pel departament d’Afers Exteriors, Granados ha preferit no vaticinar res concret al respecte, però ha assegurat que si el govern és socialista “no estarem en debats jurídics per temes polítics”. “Si governa el PSOE, ens trobarem una taula de diàleg on, davant d’un conflicte que s’ha enquistat perquè no hi havia una resposta a unes demandes de Catalunya, tindrem una taula de diàleg per resoldre-ho. No farem qüestions jurídiques, estem parlant de Política”, ha conclòs Granados. La portaveu parlamentària del PSC ha fet aquestes declaracions després de reunir-se, junt al líder del seu partit, Miquel Iceta, i dos diputats més amb el grup ‘+ Indústria’, que impulsen el Pacte per la Indústria a Catalunya. Granados ha destacat la feina del grup d’experts i ha avançat que el PSC treballarà des del Parlament per intentar que tots els grups assumeixin les seves propostes, i vincular així al Govern al pla estratègic que reclamen.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.