directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 16:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 26 de febrer de 2016 13:09 h

La Creu Roja de Girona distribuirà uns 295.000 quilos d’aliments a 17.255 persones

En un any, l’organització haurà repartit més d’un milió de quilograms d’aliments a través del Pla d’ajuda alimentària de la Unió Europea

ACN Girona.-La Creu Roja de Girona distribuirà fins el proper mes d’abril 295.391,35 quilograms d’aliments a 17.255 ciutadans de la demarcació gironina en situació de vulnerabilitat. Aquest repartiment és la tercera fase de la convocatòria de 2015 del Pla d’Ajuda Alimentària de la Unió Europea que es cobreix amb fons europeus i es gestiona des d’aquesta institució humanitària i el Banc d’Aliments. El pla va arrencar l’abril del 2015 i, en un any, haurà repartit 1.025.575,90 quilograms d’aliments de primer necessitat a uns 18.000 gironins de mitjana. Els aliments que s’han repartit són arròs, cereals, llet en pols, aliments en conserva o galetes, que busquen satisfer les necessitats tant de persones adultes com dels infants en situació de necessitat. En concret, els aliments s’han repartit a través de 35 entitats que col·laboren amb la Creu Roja.

Els aliments distribuïts són productes bàsics com arròs, cereals, llet en pols, llegums, oli, aliments en conserva, tomàquet fregit o galetes. Uns aliments dirigits tant a persones adultes com infants en situació vulnerable i que s’agrupen en cistelles, cadascuna de les quals conté aliments necessaris per mantenir una alimentació equilibrada d’acord amb els criteris nutricionals. El pressupost del pla està finançat un 85% per la Unió Europea a través del Fons d’Ajuda Europea per a les Persones més Desfavorides (FEAD) i en un 15% pel que fa als estats. En l’àmbit de l’estat espanyol, el projecte depèn del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, Sanitat i Ocupació. Al seu torn, l’Estat adjudica la gestió del pla per concurs públic a entitats socials. Actualment, les organitzacions que s'encarreguen de gestionar-ho són la Creu Roja i la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL).En el cas de la Creu Roja, la institució emmagatzema i distribueix els aliments a les entitats adherides al programa i que, al mateix temps, reparteixen els productes directament als ciutadans. En aquesta tercera fase que clourà el proper mes d’abril, la Creu Roja a Girona repartirà productes a 35 entitats col·laboradores.A grans trets, el Pla d’ajuda alimentària de la UE del 2015 (que s’allarga durant tot un any, d’abril a abril), la Creu Roja a Catalunya haurà repartit un total d’1.025.575,90 quilograms d’aliments a 18.000 persones de mitjana. Habitualment es tracta sempre de les mateixes persones que reben els aliments. Pel que fa a tot l’Estat, la institució sense ànim de lucre haurà repartit 113.000.000 d’aliments.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.