directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 de novembre de 2026 01:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 26 de febrer de 2016 13:33 h

PPC i C’s celebren la sentència sobre el català al funcionariat i la veuen com un element “en favor de la llibertat”

Rodríguez i Carrizosa carreguen contra el Govern de la Generalitat per haver volgut “exigir” l’ús d’una de les llengües cooficials i “discriminar” el castellà

ACN Barcelona.-La sentència del TSJC que anul·la parcialment un protocol d'usos lingüístics del sector públic de la Generalitat per prioritzar el català ha estat amplament celebrada per PPC i C’s. El portaveu adjunt dels populars, Santi Rodríguez, i el portaveu parlamentari de Ciutadans, Carlos Carrizosa, han volgut manifestar la seva satisfacció al respecte i han carregat aquest divendres contra el Govern per voler “exigir” i “obligar” a l’ús del català i “discriminar” el castellà amb la normativa recorreguda. Tots dos han coincidit que la sentència és un element “en favor de la llibertat i dels drets” lingüístics de les persones que treballen al sector públic.

Santi Rodríguez ha considerat el dictamen del TSJC com una mostra que “la realitat, el sentit comú i la llei, que és tossuda, s’acaba imposant” malgrat “el que volia el Govern”. “Gracies al recurs interposat, ara el TSJC diu que l’administració no pot obligar els treballadors a utilitzar una de les dues llengües i que han de tenir la llibertat d’expressar-se indiferentment en qualsevol de les dues llengües”, ha remarcat el popular. És per això que Rodríguez diu que té el “ple convenciment que una societat bilingüe ha de ser lliure i sense imposicions de tipus lingüístiques”. En aquest sentit, ha considerat que la normativa anul·lada parcialment era “un exemple més de com la Generalitat intenta crear problemes on no hi ha”. “Estem segurs que en la relació entre els treballadors públics i els ciutadans, i entre els funcionaris no té cap conflicte lingüístic i s’entenen perfectament en qualsevol de les dues llengües. Qui ve a buscar problemes és el Govern, exigint que s’utilitzi una sola llengua i discriminant l’altra llengua, el castellà”, ha sentenciant, remarcant que això suposa “un greu atemptat contra els drets de les persones”. Des de C’s, Carlos Carrizosa també ha celebrat la sentència i ha explicat que si fins ara la normativa no havia afectat al normal funcionament de l’administració “és perquè afortunadament tots els funcionaris fan el que fem tota la societat, procurar atendre a les persones en la llengua que se li dirigeixen i també utilitzar la que ens és més còmoda”. Amb tot, Carrizosa ha considerat que amb l’anul·lació parcial el TSJC “ha sentenciat en favor de la llibertat de tothom, i per la no l’obligatorietat d’utilitzar una llengua en concret”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.