directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 01:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 29 de febrer de 2016 08:03 h

Els Oscar premien 'Spotlight' com a millor pel·lícula, Di Caprio com a millor actor i Iñárritu com a millor director

'Mad Max. Fúria a la carretera' ha estat el film més premiat amb sis estatuetes, totes de caràcter tècnic

ACN Barcelona.-La 88a edició dels Oscar de Hollywood han premiat 'Spotlight', la història d'investigació periodística dels abusos comesos dins l'església catòlica de Boston, com a millor pel·lícula i també millor guió original. Un guardó que ha aixafat una mica el protagonisme de 'The revenant', que no obstant ha estat reconeguda amb dos guardons principals: millor director –per segon any consecutiu- pel mexicà Alejandro González Iñárritu i millor actor per a Leonardo Di Caprio. La cinta, que narra la supervivència extrema d'un explorador malferit per l'atac d'un ós a l'Oest americà, també ha aconseguit el premi de millor fotografia per a Emmanuel Lubezki. 'Mad Max. Fúria a la carretera' ha estat la pel·lícula més premiada amb sis estatuetes, totes de caràcter tècnic (so, vestuari, muntatge, maquillatge, perruqueria i edició en so), i ha deixat 'Marte' amb el caseller a zero.

L'Oscar a la millor actriu ha anat a parar a mans de Brie Larson pel seu treball a 'La habitación', mentre el d'actriu secundària ha estat per a Alicia Vikander amb 'La chica danesa'. Relativa sorpresa amb l'estatueta al millor actor secundari, que ha esquivat Sylvester Stallone –que tenia tots els números pel seu paper de Rocky Balboa a 'Creed'- i ha reconegut l'actuació de Mark Rylance a 'El puente de los espías', de Steven Spielberg. 'Del Revés (Inside Out') ha sumat l'Oscar a la millor pel·lícula d'animació, 'Amy' ha s'ha emportat el de millor documental i l'estatueta en categoria de llengua no anglesa ha estat per a l'hongaresa 'El hijo de Saúl'. Finalment, Ennio Morricone ha aconseguit l'Oscar per la seva banda sonora a 'Los odiosos ocho', de Quentin Tarantino. La gala, presentada per l'humorista Chris Rock, ha estat marcada enguany per la polèmica racial per l'absència de nominats negres en les principals categories.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.