directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 13:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 29 de febrer de 2016 16:22 h

L'Euríbor tanca un mes en negatiu per primer cop a la història

Diverses fonts apunten que la mitjana del febrer se situa en el –0,008, xifra que encara s'ha de confirmar pel Banc d'Espanya

ACN Barcelona.-L'Euríbor a 12 mesos, l'índex amb què es basen la majoria de préstecs hipotecaris per calcular els interessos, ha tancat el mes de febrer en negatiu. Segons diverses fonts del sector, la mitjana ha estat del -0,008%, a falta de la confirmació oficial del Banc d'Espanya que es farà pública els propers dies. És el primer cop a la història d'aquest índex que es tanca un mes en negatiu. Això suposarà una nova rebaixa en les quotes de les hipoteques que es revisin prenent com a referència l'Euríbor del febrer. A tall d'exemple, la rebaixa serà de 108 euros anuals (9 al mes) per a una hipoteca de 125.000 euros a 25 anys i amb un diferencial de l'1%.

L'Euríbor ha anat baixant des del 2011, quan estava al voltant del 2%. El màxim històric registrat per aquest índex va ser el 5,393% el juliol del 2008.Fonts del sector bancari han explicat a l'ACN que, davant la possibilitat que els bancs acabin havent de pagar els deutors si l'Euríbor segueix baixant, algunes entitats estan explicitant en els contractes de noves hipoteques que el banc no haurà de retornar diners dels interessos en cap cas. És a dir, segons aquestes fonts, suposant que una hipoteca té un diferencial de 0,5% i que l'Euríbor es posés a -0,6%, el banc no pagaria el 0,1% d'interessos restant al client.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.