directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 07:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 29 de febrer de 2016 16:50 h

Retards a la línia H4 de bus de Barcelona el primer dia de la seva posada en marxa

Les altres dues línies que han començat a funcionar aquest dilluns, la V11 i la V13, no han registrat incidències

ACN Barcelona.-Aquest dilluns han entrat en funcionament tres noves línies de la xarxa ortogonal d'autobusos de Barcelona, la H4, de Zona Universitària a Bon Pastor, la V11, de l’Estació Marítima a la Bonanova, i la V13, de Drassanes a l’Avinguda Tibidabo. A les dues línies verticals no s'han registrat incidències però a l'H4 hi ha hagut retards que en alguns casos han superat els 20 minuts, tal com han denunciat diversos usuaris a Twitter. TMB ha justificat la situació per la congestió de trànsit creada a la zona de la Vall d’Hebron durant l’hora punta del matí i ha argumentat que "calen uns dies" perquè els vehicles privats i els autobusos s'acostumin als canvis viaris que s'han fet per posar en marxa l'H4.

La previsió d’aquesta quarta fase de desplegament de la xarxa ortogonal és que “gairebé el 60% dels viatgers d’autobús utilitzi les línies de la nova xarxa”, ha explicat en declaracions als mitjans el director general de TMB, Jaume Tintoré, que també ha augurat que aquestes tres noves línies portaran més de 40.000 passatgers diaris”. Com a conseqüència d’aquestes modificacions entre la xarxa de busos de Barcelona, diverses línies es veuen afectades. Les línies 15, 58, 64 i 73 queden substituïdes. I queda escurçat el recorregut de les línies 20, 22, 60 i 92.La nova línia H4 representa la més llarga de la xarxa amb 26,9km de longitud i va d’una punta a l’altra de la ciutat horitzontalment. Per això TMB i l’Ajuntament han habilitat un carril bus al llarg del Passeig Vall d’Hebron i també hi han canviat els semàfors. El director de Serveis de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, assegura que “calen uns dies per acabar d’ajustar l’interval de pas als busos”. Així, la nova línia d'autobús suposa semàfors diferents i carrils bus nous. Per acabar de desplegar tota la nova xarxa de bus falten 12 línies en les quals segons TMB s’està treballant, tot i que abans hi ha d’haver un procés participatiu. Tintoré ha volgut destacar que “la nova xarxa avança de manera contínua i la idea és aplicar-la de forma rigorosa”.Coincidint amb la data de d’inauguració d’aquestes tres línies, aquest dilluns finalitza la validesa dels títols de l’any 2015 a les xarxes de metro i autobusos de TMB.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.