directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 11:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Oriental doble fletxa Dilluns, 29 de febrer de 2016 19:11 h

Els treballadors de Bacardi es manifesten pels carrers de Mollet del Vallès en defensa dels llocs de treball

La marxa ha transcorregut des de la fàbrica fins a l'Ajuntament

ACN Mollet del Vallès.-Uns 150 treballadors de la fàbrica de begudes alcohòliques Bacardi de Mollet del Vallès (Vallès Oriental) s'han manifestat aquest dilluns a la tarda per la defensa dels llocs de treball. La marxa ha començat a la planta del Polígon Can Magarola i ha acabat a l'Ajuntament, on se celebra el ple de febrer. La manifestació arriba abans de la vaga de 24 hores convocada per aquest dimarts. El comitè d'empresa i la direcció es reuneixen demà a les 10 del matí. Els treballadors desconvocaran o allargaran la vaga en funció del resultat de les negociacions.

Els treballadors han caminat els més de 2 quilòmetres de distància que hi ha des de la planta de Bacardi fins a l'Ajuntament. La presidenta del comitè d'empresa, Laura Cunillera, ha llegit un manifest durant el ple en què avisava que tots els llocs de treball de la fàbrica estan "en risc" perquè "no hi ha cap solidesa sense la part productiva". En aquest sentit, ha demanat el suport de les administracions i ha assegurat que els empleats lluitaran "fins l'últim alè" per evitar el tancament de la línia de producció. El consistori, per la seva banda, ha aprovat per unanimitat una proposta de suport als treballadors de Bacardi. L'alcalde de Mollet, Josep Monràs, ha lamentat estar "davant d'una crisi de valors i d'ètica empresarial" i ha recordat a la direcció de Bacardi que "no tot s'hi val". Vaga de 24 horesTot plegat, arriba a falta de poques hores de començar la vaga de 24 hores a la planta de Can Magarola. L'aturada es farà a partir de les 0 hores d'aquesta nit. Aquest dimarts el comitè i la direcció es reuniran a les instal·lacions de Mollet del Vallès. En funció de les negociacions, la vaga es desconvocarà o seguirà. Laura Cunillera ja ha avisat que només es donarà per acabada si l'empresa retira l'ERE de 82 persones. Coincidint amb la reunió, els treballadors estaran concentrats a l'entrada de les instal·lacions. La direcció va comunicar fa unes setmanes la decisió de tancar la línia de producció de Mollet del Vallès i deixar les instal·lacions vallesanes com a centre de logística i d'administració. Això suposarà la pèrdua de 82 llocs de treball i que Bacardi deixi de produir a Can Magarola el Martini i el rom. L'empresa vol emportar-se la producció a la planta d'Itàlia.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.