directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 06:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 7 de març de 2016 10:56 h

Els homes només agafen el 3,4% de les excedències per la cura de menors

Un informe de la UGT denuncia que les dones utilitzen majoritàriament els drets de conciliació familiar

ACN Barcelona.-Els pares només agafen el 3,4% del total de les excedències per la cura de menors enfront del 96,6% que utilitzen les dones, tenint en compte la mitjana dels últims deu anys, segons un informe que ha presentat aquest dilluns la UGT coincidint amb el Dia Internacional de les Dones Treballadores. Tot i que l’ús d’aquesta excedència per part dels pares va en augment i es va situar en el 5,3% del total el 2014, el sindicat considera “anecdòtic” la demanda d’aquest permís per part dels homes. Igualment, l’estudi mostra que el 22,5% de les dones ocupades el 2010 declarava haver reduït la seva jornada per tenir cura de menors, enfront del 3,3% dels homes amb feina que també ho havien fet.

L’informe de la UGT revela que tenir família és una causa clara d'abandonament del mercat laboral entre les dones. Mentre les taxes d'ocupació d'homes i dones sense fills se situen en un 74,4% per a ells i un 66,9% per a elles, quan es tenen fills la taxa augmenta fins al 78,9% per als homes i baixa fins a un 59,5% pel que fa a les dones. El secretari de Moviments Socials i Igualtat de la UGT de Catalunya, David Papiol, ha lamentat que “la poca ocupació que s’està generant està per sota dels nivells exigibles i a més es fa en sector molt masculinitzats. Per tant, no estem anant bé”, ha sentenciat.L'informe titulat 'La feina no té gènere' mostra que la taxa d’atur femenina torna a situar-se des de 2015 per sobre de la masculina i que les dones perceben un salari inferior al dels homes (un 25,1% a Catalunya) tot i tenir més formació de mitjana (el 50,3% de les dones ocupades a Catalunya tenen estudis superiors, enfront del 38,4% dels homes). Així, els llocs de treball ocupats majoritàriament per dones estan situats en escales pitjor remunerades i en un 69,9% en sectors com el comerç, l’hostaleria o activitat administrativa, mentre que el 53,5% dels homes treballa en la indústria, el comerç o el transport.Davant d’això, la UGT demana “trencar als els estereotips i l’assignació de rols de gènere a l’escola, la família i la feina”, dotar de més valor les feines de cura i atenció, millorar les condicions de treball dels sectors més feminitzats i desplegar la Llei d’Igualtat de Catalunya, que es va aprovar el 2015. El sindicat també reclama reforçar la negociació col·lectiva per garantir els drets de les dones treballadores, l’aprovació d’una llei de transparència salarial i la derogació de la reforma laboral.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.