Fira de Mollerussa i els fabricants de maquinària renoven col·laboració amb l'objectiu d'internacionalitzar Sant Josep
Més d'un 30% de la producció que es fa a Lleida s'exporta a l'estranger per això es considera important que a la fira vingui gent de fora per intercanviar experiències
ACN Mollerussa.-Fira de Mollerussa i els fabricants de maquinària agrícola Femel i Apricma han renovat per tres anys més la col·laboració en aquest cas enfocada, principalment a potenciar la internacionalització del certamen de Sant Josep, que enguany celebra la 144a edició. El president de Apricma, Eduard Abella, ha destacat que les empreses de Lleida que fabriquen maquinària agrícola estan a ''l'elit'' del sector i que actualment, més del 30% de la producció se'n va a fora. És per aquest motiu que ha remarcat la necessitat de fer que fires com la de Sant Josep comptin amb presència internacional així com també que és bo que des d'aquí es vagi a fora per intercanviar experiències.
L'alcalde de Mollerussa i president de la fira, Marc Solsona, ha destacat que la renovació de l'acord per tres anys dóna ''tranquil·litat'' a la Fira de Sant Josep i ha elogiat els fabricants pel fe que en temps ''d'incertesa'' sempre han confiat amb el certamen. Abans la renovació de la col·laboració entre els fabricants i la fira es feia any a any però aquesta vegada s'ha decidit planificar a tres anys vista. Segons Solsona, dels més de 280 expositors que participen a Sant Josep entre 40 i 50 hi assisteixen de la mà de Femel i Apricma, per la qual cosa, ha remarcat que la ''fortalesa que aporten s'ha de tenir en compte''.De la seva part, el director de Fira de Mollerussa, Poldo Segarra, ha mostrat la predisposició des de l'ens firal de donar ''un cop de mà'' als fabricants de maquinària a l'hora de potenciar la recerca de mercat exterior per tot el món. Així mateix, ha assenyalat que el conveni ha servit per incorporar membres d'aquestes dues patronals al comitè organitzador de la fira i que això serveix per ''veure algunes necessitats que ens fan falta''.Eduard Abella ha explicat que una manera d'internacionalitzar el certamen de Sant Josep d'aquest any serà a través de la visita del cònsol de Polònia, un país on l'agricultura té unes característiques molt similars a les Catalunya. Els fabricants volen establir-hi relacions, de la mateixa manera que consideren que seria bo que des de la fira s'observés i es visitessin altres fires similars a d'altres països. Segons Abella, les fires com les de Sant Josep han evolucionat en el sentit que ara són més un punt de trobada entre fabricants, comerciants i compradors, que no un punt exclusivament de venda.La 144 Fira de Sant Josep començarà el proper dijous dia 17 de març i s'allargarà fins al diumenge 20. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, serà el responsable d'inaugurar el certamen, que també comptarà amb una nostrada presència de consellers del Govern com la d'Agricultura, Meritxell Serret, que clausurarà la fira; el de Territori, Josep Rull, que presidirà el sopar de l'expositor, i la de Governació, Meritxell Borràs, que presidirà el dia de la comarca.






