directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 11:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimecres, 9 de març de 2016 12:29 h

Adicae denuncia amb una 'performance' a la Ciutat de la Justícia "els crims hipotecaris" que segueix cometent la banca

Reclamen que els bancs retirin definitivament les clàusules sòl, que es retornin les quantitats pagades de més als afectats i una reforma urgent de la legislació hipotecària

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-Aprofitant que el pròxim 15 de març es commemorà el Dia Mundial dels drets dels consumidors, membres de l'associació de consumidors d'entitats bancàries, Adicae, han realitzat una 'performance' aquest dimecres a tocar de la Ciutat de la Justícia de l'Hospitalet per reclamar una reforma urgent de la legislació hipotecària. Durant l'acció s'ha simulat l'escena d'un crim, en aquest cas "un crim hipotecari", que, segons Adicae, és el que cometen els bancs "desatenent les resolucions judicials". La seva coordinadora a Barcelona, Marta Oliva, ha recordat que molta gent afectada per les clàusules abusives "està perdent casa seva" sense que la justícia ni les entitats financeres "els ofereixin una solució". És per això que ha reclamat que d'una vegada per totes els bancs eliminin totalment aquestes clàusules de forma voluntària i que retornin les quantitats pagades de més a tots els afectats.

Amb l'acció d'aquest dimecres, l'Adicae ha volgut recordar i escenificar que malgrat "el que volen vendre els bancs" encara hi ha moltes famílies que pateixen els efectes de les clàusules abusives en el que han definit com "un crim hipotecari".Expliquen que alguns exemples d'això són les clàusules sòl que no s'eliminen o solament en part –com acaba d'anunciar el Banc Popular, obviant les persones afectades del Banc Pastor i Openbank–, la negativa a retornar els diners sostrets a milions de persones consumidores amb aquest abús o les execucions hipotecàries i desnonaments que aboquen a un deute perpetu a les famílies.Malgrat l'interessat missatge del sector financer i immobiliari sobre la fi de la crisi i les seves conseqüències, segons Adicae la realitat mostra que el problema de l'habitatge a l'Estat persisteix i es perllongarà com reflecteixen les últimes dades del Consell General del Poder Judicial: el nombre de llançaments practicats el 2015 (67.359) tan sols s'ha reduït un 1,1% respecte el 2014. En concret, els realitzats per execucions hipotecàries van augmentar un 1,2%.L'associació considera imprescindibles mesures urgents de xoc, com impulsar entre la judicatura l'aplicació de nul·litat de la clàusula de venciment anticipat com a arma legal per frenar els desnonaments fins que el nou Parlament aprovi una legislació més justa, així com reformes de fons com l'extensió de la llei de segona oportunitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.