Junqueras trasllada a Millo el contingut de les converses amb els ministres Montoro i De Guindos
La Generalitat demana al govern espanyol que pagui ja els 1.400 milions que deu de la bestreta de 2014 i que autoritzi convertir deute a curt en deute a llarg termini
ACN Barcelona.-El vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, ha mantingut una conversa amb el portaveu parlamentari del PPC, Enric Millo, un cop acabada la sessió matinal del ple sobre emergència social que ha començat aquest dimecres. En declaracions als mitjans de comunicació, Junqueras ha explicat que ha traslladat a Millo el contingut de les converses que va mantenir aquest passat dimarts amb els ministres d'Hisenda, Cristóbal Montoro, i d'Economia, Luis de Guindos. Segons Junqueras, el portaveu popular comparteix les demandes que la Generalitat fa al govern espanyol. D'una banda, demana a Hisenda que pagui ja –i no al juliol- els 1.400 milions d'euros que l'Estat deu a Catalunya per la bestreta del 2014 i, d'una altra, demana a Economia que autoritzi la conversió en deute a llarg termini de part del deute a curt que té la Generalitat.
El president del grup parlamentari popular, Xavier García Albiol, va criticar dimecres la trobada entre Junqueras i De Guindos perquè interpreta que el ministre "cau en la trampa" que li ha parat la Generalitat i va qualificar "d'error" reunir-se amb un conseller d'un Govern que "insulta" l'Estat amb les seves actuacions.






