directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 19:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Garrotxa doble fletxa Dijous, 10 de març de 2016 15:49 h

El MEAM acull una exposició centrada en la figura de l'escultor olotí Josep Clarà

La mostra 'Al taller de Josep Clarà. Els guixos d'un escultor irrepetible' es podrà visitar des d'aquest dijous fins el 19 de juny

ACN Barcelona.-El MEAM acull a partir d'aquest dijous l'exposició 'Al taller de Josep Clarà. Els guixos d'un escultor irrepetible' dedicada a l'artista olotí. Aquesta exposició ha estat coproduïda pel MEAM i pel Museu de la Garrotxa d'Olot, d'on venen la major part de peces exposades, procedents de l'antic Museu Clarà de Barcelona, i on s'han restaurat una setantena d'obres. L'exposició, comissariada per Cristina Rodríguez Samaniego, en col·laboració amb Irene Gras Valero, obre una finestra a "l'univers Clarà", a partir dels guixos més rellevants de cada una de les èpoques de la prolífica vida de l'escultor, tots ells procedents de l'antic Museu Clarà, juntament amb dibuixos, fotografies i altres materials visuals.

Entre les més de 80 peces que formen part de la mostra, destaquen els guixos d'obres escultòriques emblemàtiques com per exemple 'La Deessa i Joventut' (1928), que es poden veure a la plaça Catalunya de Barcelona; 'Monument al treball' (1915), escultura monumental, situada a la plaça del Doctor Robert de Sabadell; 'Maternitat' (1948), ubicada a la plaça Clarà d'Olot, i 'Retrat femení' (1913), peça de guix que conserva els punts fets per l'escultor que li van permetre passar el guix a marbre. Un dels aspecte destacats de l'exposició és que molts d'aquests guixos es mostren al públic per primera vegada. Procedeixen del Museu de la Garrotxa d'Olot, on es conserva la major part dels treballs de l'artista i on s'han restaurat més d'una setantena de peces. Com han destacat des del MEAM, "la mostra pretén apropar els visitants a la figura de l'escultor i a la seva obra que, després del tancament del Museu Clarà de Barcelona (1995), havia quedat un mica oblidada". L'exposició presenta dues vessants que s'interrelacionen i construeixen una mirada diferent i renovada sobre aquest artista. D'una banda, s'explica la trajectòria de Josep Clarà (Olot, 1878 ¬ Barcelona, 1958) i se'n destaquen les obres més importants, moltes d'elles inèdites. I de l'altra, s'explora el concepte del taller de l'artista i s'il·lustra el treball de l'escultor, els seus processos creatius, el funcionament del taller, les tècniques emprades, entre d'altres. La mostra 'Al taller de Josep Clarà. Els guixos d'un escultor irrepetible' es podrà veure al MEAM del 10 de març al 19 de juny de 2016 i al Museu de la Garrotxa d’Olot del setembre de 2017 al gener de 2018.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.