directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 11:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 14 de març de 2016 13:26 h

L'AMB acaba el llaurat de les platges metropolitanes a Barcelona

La finalització del llaurat de la sorra marca el tret de sortida de la temporada

ACN Barcelona.-L’Àrea Metropolitana de Barcelona comença avui l'últim tram del llaurat de la sorra amb les platges de Barcelona i té previst finalitzar el proper dimecres, coincidint amb la proximitat de les vacances de Setmana Santa. El tractament que va començar el passat 29 de febrer, ha abastat des de Castelldefels fins a Montgat. El treball es realitza amb tractors que arrosseguen arades. Aquestes s’encarreguen de remoure la sorra fins a 50 cm de profunditat per tal de que aquesta s’airegi i els raigs de sol hi puguin penetrar. L’objectiu és assolir un grau òptim de salubritat de les platges per a l’inici de temporada.

L’AMB s’encarrega del manteniment de les 41 platges que formen la costa metropolitana barcelonina a les quals hi acudeixen 9 milions d’usuaris l’any, segons un estudi que es fa bianualment. Les expectatives del cap de la secció de platges de l’Area Metropolitana, Mariano de Garcia, són que aquesta temporada se superin les xifres ja que durant els últims anys la temporada de bany s’ha anat ampliant i ara les platges segueixen comptant amb molts usuaris abans i després dels dos mesos forts (juliol i agost).Seguit del llaurat i el garbellat de la sorra, es durà a terme la col·locació d’elements de mobiliari que consisteix en 400 papereres (de rebuig i d’envasos), 140 contenidors semisoterrats, megafonia, les passeres d’accés o els mòduls de lavabo. Pel que fa les papereres i els contenidors, al llarg de la temporada recullen unes 280 tones de residus que són traslladades posteriorment a la planta de triatge de Molins de Rei.Respecte la neteja de l’àrea de gossos situada a la platja de Llevant i que ocuparà 1.200 metres quadrats, el cap de la Zona Est de la Direcció de Neteja i Residus de l’Ajuntament de Barcelona Alfons Bocchetto, afirma que és conscient que “requerirà un petit esforç i la baixada de rendiment, sobretot durant la temporada alta”, pel temps més elevat de neteja que aquest espai requerirà, a diferència de la resta de zones. Bocchetto ha confirmat també que les tanques seran de fusta i d’un metre d’alçada aproximadament.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.