directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 11:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Berguedà doble fletxa Dimecres, 16 de març de 2016 08:08 h

Saldes es vol convertir en un referent astronòmic per atraure nous turistes

Destinarà l'antiga casa forestal del poble a un centre d'astronomia

ACN Saldes.-El municipi de Saldes, situat als peus del Pedraforca, té una situació privilegiada envoltat de muntanyes que aturen la contaminació lumínica de les zones més poblades com La Cerdanya, Berga, Manresa, o l'àrea metropolitana de Barcelona. Això, segons la regidora de Turisme, Jasmina Prat, permet una "molt bona qualitat" del cel i una bona visió del cel nocturn. Ara el municipi s'ha proposat aprofitar-ho, i es vol convertir en un referent astronòmic que permeti atraure més turistes. En primer lloc, substituirà tot l'enllumenat públic per convertir-se en la primera població declarada de màxima protecció lumínica, i per altra banda, convertirà l'antiga casa forestal en un centre d'astronomia de referència.

El turisme és la primera font d'ingressos de Saldes, un poble de poc més de 200 habitants situat al nord del Berguedà i als peus del Pedraforca. El municipi compta amb diversos allotjaments rurals, càmpings i un alberg. Per això, l'Ajuntament s'ha proposat explotar "la foscor del Pedraforca" i vendre el potencial astronòmic de la zona per atreure un tipus de turisme familiar i amant de la natura. La regidora de Turisme de l'Ajuntament de Saldes, Jasmina Prat, ha explicat a l'ACN que la idea és convertir l'antiga casa forestal en un centre d'astronomia de referència a nivell estatal, des d'on es puguin fer "observacions del cel, cursos sobre astronomia, xerrades, i barrejar l'astronomia amb la gastronomia". "Es podria llogar l'edifici a establiments de la zona que poguessin oferir caps de setmana astronòmics a Saldes o, per exemple, sopars sota les estrelles", ha explicat. La idea és que el centre es pugui obrir de cara al 2020. Segons la regidora, el municipi té diverses característiques que el fan atractiu per a la realització d'activitats relacionades amb l'astronomia, "i pot ser un complement a tota l'oferta turística que hi ha actualment al municipi". De fet, en els darrers mesos, Saldes ha acollit diverses activitats relacionades amb l'observació del cel i totes han tingut, segons Prat, "molt d'èxit". Zona de màxima protecció lumínicaEl projecte turístic-ambiental que es vol dur a terme a Saldes també contempla el canvi de tot l'enllumenat públic del poble per fer-lo més eficient des del punt de vista mediambiental. La idea, segons Prat, és "reduir al màxim la contaminació lumínica del municipi per poder realitzar observacions astronòmiques de màxima qualitat, en un entorn privilegiat a tocar del Pedraforca". D'aquesta manera, Saldes s'ha proposat convertir-se en el primer municipi declarat com a zona E1, de màxima protecció de contaminació del cel.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.