directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 18:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 18 de març de 2016 12:35 h

Alonso (C's) beneeix la reunió entre Junqueras i Montoro i espera que arribin a un acord "des de la lleialtat"



ACN Mollerussa.-El secretari general i diputat de Ciutadans, Matías Alonso, assegura que el seu partit veu "amb molt bons ulls" la trobada que aquest divendres a la tarda mantindran el vicepresident del Govern i conseller d'Economia, Oriol Junqueras, amb el ministre d'Hisenda en funcions, Cristóbal Montoro, per abordar el pagament dels 1.400 milions que el govern espanyol ha de tornar a Catalunya per la liquidació del 2014. Segons Alonso, aquests diners "estan pendents i s'han de liquidar", per tant, confia que la trobada acabi amb un acord "des de la lleialtat, que és el que sovint trobem a faltar en les relacions entre el govern català i l'espanyol".

Alonso ha insistit que "les relacions entre les administracions públiques s'han de basar en la premissa fonamental de la lleialtat institucional", de la mateixa manera que les institucions també han de vetllar per l'"interès genenal i del conjunt dels ciutadans". Per tant, tenint en compte això, el secretari general de C''s creu que "el responsable de finances de la Generalitat ha d'anar a parlar amb el responsable d'Hisenda del govern d'Espanya i posar-se d'acord".Cal recordar que la Generalitat reclama a Hisenda que avanci el pagament de part dels 1.400 milions d'euros que li corresponen a la Generalitat de la liquidació pendent de 2014. Aquest dijous el líder del PPC al Parlament, Xavier García Albiol, ja va avançar la intenció d'Hisenda de transferir d'immediat a la Generalitat 350 milions d'euros per pagar a proveïdors i serveis socials.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.