directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 13:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 18 de març de 2016 17:44 h

Munté titlla d'"insensible" Sáenz de Santamaria per convertir la situació dels refugiats en una picabaralla política

La portaveu del Govern lamenta que la resposta de l'estat espanyol a la crisi humanitària sigui criticar una carta

ACN Tordera.-La portaveu del Govern, Neus Munté, afirma que és "absolutament inversemblant" que la resposta de l'estat espanyol a una "crisi humanitària sense precedents" sigui "arremetre contra una carta". Munté ha reaccionat així a les crítiques que la vicepresidenta en funcions del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, feia en relació a l'oferiment que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha fet arribar al comissari europeu d'Immigració, Dimitris Avramopoulos, per posar sobre la taula la possibilitat d'acollir a Catalunya fins a 4.500 refugiats. En declaracions a l'ACN, Munté diu que l'actitud de Sáenz de Santamaria "denota una gran insensibilitat" i demana al govern espanyol que actuï "amb més contundència" davant la situació dels refugiats.

Aquest divendres el president de la Generalitat s'ha adreçat per carta a Avramopoulos per oferir l'acollida a Catalunya de refugiats, una iniciativa que no ha caigut bé al govern espanyol, que l'ha criticat per haver actual "sol, unilateralment i sense consensuar-ho". La resposta catalana arriba ara de la portaveu del Govern, Neus Munté, que lamenta fer-ne una picabaralla política.La carta de Puigdemont, defensa Munté, "només fa que posar de manifest la voluntat de la ciutadania i les institucions catalanes, que coordinadament posen places a disposició de la Unió Europea per acollir persones refugiades que fugen de la guerra". Una carta que per Munté és una "obligació" fer arribar a les institucions europees.En aquest sentit, la portaveu del Govern lamenta que l'estat espanyol la critiqui i que aquesta sigui la seva única resposta a la situació dels refugiats: "Hem advertit que han d'actuar amb més contundència i que la política d'acollida la portin amb més transparència i que, sobretot, facin i que deixin fer".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.