directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 07:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Tarragonès doble fletxa Dimecres, 23 de març de 2016 16:56 h

El Camp de Tarragona consolida el descens dels fets delictius amb una reducció de més del 8% durant el 2015

El nombre de detinguts a la Regió Policial també davalla en prop d'un 14%

ACN Tarragona.-La Regió Policial Camp de Tarragona ha registrat durant l'any 2015 un total de 42.939 fets penals, un 8,05% menys que l'any anterior i consolida la tendència a la baixa dels darrers quatre anys. Des de l'any 2012 fins ara, els fets delictius han disminuït un 14,4 % a les comarques del Camp de Tarragona. Del global de delictes, els robatoris amb força a domicilis es redueixen en un 15,91% mentre que els de robatoris amb violència i\/o intimidació davallen un 4,20% . Durant el darrer any, i segons dades fetes públiques pels Mossos d'Esquadra, els fets penals contra les persones s'han reduït un 8,63%, mentre que els delictes contra el patrimoni han tingut un descens del 7,67%. També hi ha hagut un descens en el nombre de detencions, que baixen un 13,96% i que els Mossos atribueixen a la reducció dels fets delictius. En total, es van practicar 3.853 detencions, 625 menys que l'any anterior.

En detall, els fets contra les persones durant el 2015, que representen el 13% del total, s'han reduït un 8,63% respecte l'any anterior. Es van produir dos morts violentes -un home i una dona, tots dos homicidis, i que rebaixen a la meitat els quatre casos que van ocórrer durant l'any anterior. Pel que fa als delictes d'amenaces, també tenen una evolució positiva i davallen un 4,68%, mentre que els de lesions es redueixen un 3,93%, i els de coaccions tenen una reducció del 16,43%. Respecte els delictes en l'àmbit de la llar, destaca la davallada d'un 2,37% dels delictes amb violència física o psíquica en l'àmbit familiar, i d'un 1,52% sobre els de maltractament en l'àmbit de la llar.Respecte els fets contra el patrimoni es redueixen també en un 7,67%, destacant per sobre de totes les davallades la dels robatoris amb força a l'interior de domicili que baixen en un 15,91%. En aquest sentit, els robatoris amb força en establiments comercials també baixen un 37% i a l'interior d'empresa ho fan en un 28%.També baixen els robatoris amb violència i intimidació, amb un 4,20%, i els furts amb poc més d'un 5%, passant dels 14.916 registrats l'any 2014 als 14.117 de l'any passat. Per comarques, totes les comissaries registren una reducció dels fets penals, destacant la del Baix Penedès per sobre de les altres amb una davallada del 12,71%. La segueix la del Baix Camp-Priorat amb un descens del 9,71% i la de l'Alt Camp i Conca de Barberà amb un 9,68% de reducció. La del Tarragonès també ha reduït els fets en un 4,89%.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.