directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 17:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 29 de març de 2016 15:26 h

El Govern convoca dimecres els grups parlamentaris per impulsar la taula de treball de renegociació del deute

L'executiu donarà detalls de l'endeutament de la Generalitat amb l'objectiu de reduir les càrregues financeres

ACN Barcelona.-El Govern ha convocat aquest proper dimecres els grups parlamentaris a la primera reunió de la taula de treball que s'encarregarà d'estudiar la renegociació del deute de la Generalitat. La seu de la conselleria d'Economia és el lloc escollit per a la primera trobada entre representants del departament i dels diferents grups. L'impuls de la taula de treball és un compromís adquirit per JxSí amb la CUP en el pacte d'estabilitat parlamentària i està inclòs tant en la resolució del 9-N com en les resolucions aprovades en el passat ple sobre l'emergència social. Per part dels grups hi assistiran Eulàlia Reguant i Pilar Castillejo (CUP), Santi Rodríguez i Enric Millo (PPC), Òscar Ordeig (PSC), Joan Coscubiela i Jéssica Albiach (Catalunya Sí Que Es Pot), Antonio Espinosa (C's) i Roger Torrent i Maria Senserrich (JxSí). Per part del Govern, hi serà el secretari general del Departament d'Economia i Hisenda i president de l'Institut Català de Finances, Josep Maria Jové.

El Govern compartirà amb els grups detalls de l'estructura actual del deute de la Generalitat amb l'objectiu d'establir un canal directe de comunicació. La intenció és estudiar conjuntament estratègies que alliberin recursos públics. El 2015 la Generalitat va pagar uns 1.600 milions d'euros corresponents als interessos del deute i, sumant-hi l'amortització, van ser més de 8.000 milions, una de les principals partides del pressupost.El Govern vol centrar el grup de treball en 4 eixos bàsics: accés a la informació detallada del deute per part dels partits polítics; l'anàlisi de finançaments estructurats per reduir la càrrega de deute; els criteris dels organismes internacionals sobre la sostenibilitat del deute; i l'anàlisi de la despesa efectuada.El compromís de l'executiu és destinar tots els recursos que s'aconsegueixin alliberar al finançament de les polítiques socials, en especial el pla de xoc. El principal creditor de la Generalitat és el govern espanyol i els seus diferents mecanismes financers, que agrupen la meitat del deute. La resta es distribueix principalment entre diferents entitats bancàries de l'Estat.Alguns grups, com la CUP i Catalunya Sí Que Es Pot ja han demanat que aquest grup de treball vagi més enllà de l'àmbit institucional i s'efectuï una auditoria ciutadana del deute. Un mecanisme que s'encarregaria de valorar la possibilitat de no pagar aquell deute que es considerés il·legítim. El Govern, però, no és partidari de l'impagament, però sí d'una renegociació que permeti donar aire als comptes de la Generalitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.