directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 00:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 30 de març de 2016 20:33 h

ACRA demana a Puigdemont que els grans dependents tinguin prioritat per a una residència

L’entitat assegura que prioritzar els graus II i III d’urgència social permetria beneficiar 4.000 persones de forma directa

ACN Barcelona.-L’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA) ha demanat al president de la Generalitat, Carles Puigdemont, la priorització a les llistes d’espera dels grans dependents (grau III) i dels dependents severs (grau II) en situació d’urgència social. En una reunió mantinguda aquesta tarda al Palau de la Generalitat, la presidenta d’ACRA, Cinta Pascual, ha defensat l’aplicació d’aquesta mesura, que permetria a les persones amb el nivell de dependència més elevat poder accedir abans a una residència. Aquesta proposta comporta donar una cobertura social a qui més ho necessita, però al mateix temps implica que la Generalitat canviï l’actual model de llistes d’espera.

La priorització del grau III i del grau II en situació d’urgència social beneficiaria, segons l’entitat, unes 4.000 persones de les 23.000 que actualment es troben a les llistes d’espera a Catalunya. Des d’ACRA es considera aquesta proposta com a important i que pot emmarcar-se en el pla de xoc social que ha proposat la Generalitat per aquesta legislatura.La priorització del grau III i del grau II en situació d’urgència social s’emmarca en un conjunt de propostes acordades durant la passada legislatura entre el Govern de la Generalitat i ACRA per garantir la sostenibilitat i l’enfortiment del sector de la dependència. Des d’ACRA s’ha demanat al President Puigdemont i a la Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, el compliment d’aquestes vuit mesures, de les quals, segons subratlla, només una es troba en marxa.ACRA, l’Associació Catalana de Recursos Assistencials, és una organització empresarial que agrupa el 70% de les entitats de recursos assistencials (residències, centres de dia, servei d’ajuda a domicili, centres sociosanitaris i teleassistència) per a gent gran a tot Catalunya. En total compta amb 443 entitats associades, que representen prop de mil serveis, 37.000 places, més de 500.000 persones ateses, i que donen feina a uns 27.800 treballadors de manera directa i més de 10.000 de manera indirecta.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.