Ciutadans presenta una petició de reconsideració a la Mesa del Parlament per la moció de la CUP
Carrizosa alerta que l'admissió a tràmit “és un intent d'eludir la responsabilitat personal dels membres i traslladar-la als diputats”
ACN Barcelona.- Ciutadans ha presentat una petició de reconsideració a la Mesa del Parlament per la moció que la CUP va registrar, que va ser admesa a tràmit amb condicions i amb recels per part de JxSí, i que ha provocat diferències de criteri entre els partits independentistes. El portaveu parlamentari de Ciutadans (C’s), Carlos Carrizosa, ha explicat en una nota de premsa que el seu grup ha presentat la demanda a la Mesa i ha considerat que el fet que hagi estat admesa la moció “és un intent d'eludir la responsabilitat personal dels membres de la Mesa, traslladant les seves funcions al ple i als diputats, sense cobertura legal”. “Però no enganyarien ni a un estudiant de primer de Dret”, ha afegit Carrizosa.
El portaveu de C’s creu, a més, que “la Mesa del Parlament obeeix fidelment el full de ruta separatista de JxSí, saltant-se l'Estatut i el Reglament de la cambra catalana, i ignorant la voluntat majoritària dels catalans, que no van donar el seu suport a aquesta aventura independentista”. Per això, ha demanat a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i als membres de la Mesa de JxSí “que deixin de posar en risc l'autogovern de Catalunya i a les institucions catalanes amb el seu menyspreu constant a la llei”.Carrizosa ha recordat que “mai s'ha vist al Parlament una admissió a tràmit condicionada” i ha explicat que “aquesta condició és secreta” perquè “ningú coneix exactament els seus termes, que es suposa que revelaran sobre la marxa, depenent dels pactes amb la CUP”.






