directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 11:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dijous, 31 de març de 2016 15:55 h

Serveis mínims del 50% per la vaga del metro de dissabte coincidint amb el clàssic Barça-Madrid

TMB avisa que aquesta oferta serà "insuficient" per absorbir la demanda habitual i recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament

ACN Barcelona.-El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha dictat serveis mínims del 50% per la vaga parcial del metro de Barcelona convocada per dissabte que ve, 2 d'abril, coincidint amb el clàssic entre el FC Barcelona i Reial Madrid, que començarà a les 20.30h. Els serveis mínims seran del 50% entre les 18.30h i les 23.00h, mentre que de les 10.30h a les 13.00h el metro funcionarà al 20% del seu servei. El motiu de l'aturada parcial és el desbloqueig de la negociació del conveni. Els treballadors reclamen a la direcció de TMB millores salarials per sobre de l’1% que ofereix l’empresa i que s’incorporin a la plantilla fixa els empleats que fan feines eventuals o a temps parcial en el servei de metro.

Per la seva banda, la direcció de TMB demana més temps per negociar el conveni i ofereix un increment salarial que “mantingui el poder adquisitiu” dels treballadors, però allunyat de l’augment del 3%.TMB ha avisat que amb motiu de les aturades parcials dissabte que ve, el servei de metro es veurà afectat "severament". Segons TMB, això comportarà que entre les 10.30 i les 13.00h els intervals a la xarxa de metro siguin de 29 a 38 minuts, segons la línia, mentre que de 18.30 a 23.00h seran de 8-9 minuts a les línies 3 i 5, de 14-17 minuts a les línies 1, 2, 4, 9 Sud i 11, i de 23 minuts a la L9 Nord.En aquest sentit, la companyia adverteix que aquesta oferta serà "insuficient" per absorbir la demanda habitual en les dues franges d'afectació, en què els dissabtes se solen registrar uns 355.000 viatges en metro i recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. D'altra banda, la convocatòria de vaga podrà afectar el Telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau, serveis que tenen el manteniment assignat a personal de Metro, segons ha puntualitzat TMB.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.