directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 09:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 31 de març de 2016 17:57 h

Pablo Iglesias escenifica amb els sindicats l'aposta per un govern progressista

El líder de Podem acusa a C’s de "sectàri" i demana a Rivera que actuï amb responsabilitat social i faciliti un govern “del canvi”

ACN Madrid.-El Secretari General de Podem, Pablo Iglesias ha escenificat aquest dijous, juntament amb el líder de CCOO, Ignacio Fernández Toxo i el d’UGT, Josep María Àlvarez, la seva aposta per un govern d’esquerres. Després d’una reunió amb els líders sindicals a la seu de CCOO a Madrid, Toxo ha assegurat que,és “important” que les negociacions entre Pablo Iglesias i Pedro Sánchez hagin començat i ha “agraït l’esforç” d’Iglesias, per evitar repetir les eleccions i construir un govern de “progrés i del canvi”. Un objectiu que comparteix Álvarez que ha explicat que hi ha una “coincidència sindical i política” amb Pablo Iglesias. El líder de Podem, que ha acusat a C’s per actuar en els últims dies de manera “sectària i extremista”, ha demanat al seu líder, Albert Rivera, que actuï amb responsabilitat per fer possible un “govern del canvi”. Iglesias ha “constat el feeling” amb CCOO i UGT per formar un govern que dugui a terme polítiques alternatives que defensin els drets dels treballadors.

Pablo Iglesias ha explicat que Podem ha demostrat que està disposat a cedir i que ara és necessari que tant el PSOE com C’s també treballin per permetre un govern progressista i de coalició. Iglesias ha comentat que en els últims dies hi hagut converses entre els equips i portaveus parlamentaris del PSOE i Podem i ha mostrat també la seva disposició a reunir-se amb el partit d’Albert Rivera a qui ha retret un to “radical i extremista”. El dirigent de la formació morada ha indicat, no obstant, que tot i no creu que pugui arribar a acords en polítiques de govern amb C’s, si ho podrien fer en mesures relacionades amb la regeneració democràtica i la reforma electoral. Sobre la derogació de les dues reformes laborals, la del PP i la del PSOE, una promesa constant de Podem, Pablo Iglesias ha assegurat que no serà “maximalista” amb el seu programa i que, encara que està convençut que el millor seria derogar-les totes, ha dit que està disposat a discutir-ho amb el PSOE. També ha descartat que el relleu d’Íñigo Errejón com a cap de l’equip negociador de Podem respongui a una pèrdua de confiança.En aquest context ha assegurat que “seria bo desterrar la cultura que entén que els líders polítics son prínceps que no es taquen les mans per arremangar-se la camisa i negociar”. Ha afegit que està “convençut” que els votants del PSOE i C’s els “encantaria” veure a Pedro Sánchez i Albert Rivera encapçalant els equips negociadors dels seus respectius partits.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.