directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 21:49 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 1 d'abril de 2016 11:56 h

Els Maristes creen un grup extern de suport a les víctimes d'abusos sexuals ja prescrits judicialment

La Fundació Champagnat demana al govern espanyol i al Congrés que canviïn el Codi Penal perquè els abusos sexuals a menors no prescriguin

ACN Barcelona.-Les escoles dels Maristes de Catalunya han creat un grup extern d'experts per donar suport a les víctimes d'abusos sexuals dels seus propis professors que ja estiguin prescrits legalment. El grup de treball està format per professionals "externs, independents i amb molta experiència", segons explica la Fundació Champagnat, titular de les escoles, en una carta enviada a les 10.000 famílies d'alumnes per agrair la seva confiança en la institució. En la mateixa carta també expliquen que han sol·licitat formalment al govern espanyol i al Congrés de Diputats la modificació del Codi Penal perquè no prescriguin els delictes d'abusos a menors.

La carta, a la qual ha tingut accés l'ACN, està signada pel president de la fundació, el germà Gabriel Villa-Real, i el director, Llorenç Claramunt, i també agraeix la feina dels 2.000 professionals que "amb proximitat i entrega" ajuden a transmetre els "valors maristes" de generació a generació.El text admet que els darrers escàndols per abusos a menors per part de professors de les escoles Maristes "han posat en qüestió" la seva actuació, i per això reiteren el compromís amb "la prevenció i l'actuació contundent" davant de qualsevol vulneració dels drets dels infants. En el mateix sentit, asseguren que la transparència i la comunicació amb les famílies és molt important per les escoles.Els dirigents de la fundació asseguren que "les escoles maristes van ser de les primeres institucions a Catalunya a desenvolupar protocols que permetessin arrelar una cultura entre tota la comunitat educativa per prevenir, detectar i eradicar qualsevol abús", i que "gràcies a aquest protocol i a la resta de normes existents", han estat "proactius en la denúncia d’aquelles situacions que s’han pogut detectar en els darrers anys". Tot i així, els Maristes de Catalunya, Suïssa, Hongria, França, Grècia i Algèria van aprovar fa unes setmanes deu compromisos d'acció que impliquen "la revisió i millora constants de les normes, mesures i accions tant en el marc dels centres educatius com en l’àmbit de les famílies". Així, s'impulsarà un "procés de conscienciació entre pares, alumnes i mestres per ser capaços, tots plegats, de tenir eines per detectar qualsevol indici i de poder comunicar-ho immediatament".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.