directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 22:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 6 d'abril de 2016 16:40 h

CCOO valora la votació sobre la paralització de la LOMCE al Congrés com "un pas necessari però insuficient"

El sindicat demana al govern espanyol que aturi "l'aplicació dels programes en els cursos parells, enterri les revàlides i rectifiqui la prova de 6è de Primària"

ACN Barcelona.-La Federació d’Ensenyament de CCOO a nivell estatal ha valorat aquest dimecres la votació sobre la paralització de la Lomce al Congrés dels Diputats com "un pas necessari però insuficient". En un comunicat, el sindicat ha demanat al govern espanyol que "acati la decisió" de la cambra, que va aprovar una presa en consideració d'una proposició de llei del PSOE per a la suspensió del calendari d'aplicació de la Lomce. Així, ha requerit a l'executiu en funcions que aturi "l'aplicació dels programes en els cursos parells, enterri les revàlides i rectifiqui la prova de 6è de Primària".

A més, ha alertat que "es tracta d'una llei orgànica i molts dels seus preceptes són d'aplicació directa i no precisen desenvolupament normatiu" i ha reclamat el desenvolupament d'una nova legislació. En qualsevol cas, CCOO considera que la voluntat del PSOE i Ciutadans per tenir un pacte educatiu i una nova llei en sis mesos, juntament amb una reforma de la Formació Professional en tres, suposa uns terminis “massa breus per organitzar qualsevol procés participatiu i obrir una negociació amb tants actors com existeixin en l’educació”.En concret, amb el nou marc legislatiu, el sindicat proposa "retornar als poders públics la proactivitat per garantir l'oferta de places públiques, garantir la no segregació per sexe" i retornar les competències que "democràticament corresponen a les comunitats autònomes, als ajuntaments i a les comunitats educatives representades als consells escolars".El comunicat també reivindica la necessitat de promoure "solucions transitòries per als preceptes de la llei que ja estan en aplicació". Entre aquestes mesures es troben "canviar la Formació Professional bàsica, la prova de 3r de Primària, simplificar els currículums per a què no reverenciïn en estàndards d’avaluació, formular una alternativa per als cursos parells, tenint en compte que el 4t de l'ESO ha d’abandonar els itineraris tancats, i resoldre el problema de les proves d’accés a la universitat"."Amb aquestes respostes es guanya temps i salut educativa per afrontar la redacció d'un nou text i la baralla per un finançament insuficient", ha destacat CCOO. "La Lomce ha actuat a favor de la selecció i en contra del pluralisme en un sistema que encara no havia trobat la forma de convertir la diversitat en enriquiment mutu i en oportunitat", s'afegeix.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.