directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 22:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 7 d'abril de 2016 10:46 h

Brussel·les vol donar més flexibilitat als estats per fixar l’IVA reduït

La Comissió Europea proposa equiparar l’impost dels llibres electrònics i la premsa a Internet amb el de les edicions en paper

ACN Brussel·les.-La Comissió Europea vol donar més flexibilitat als estats membres perquè decideixin en quins productes apliquen l’IVA reduït. En una proposta presentada aquest dijous pel comissari d’Afers Econòmics, Pierre Moscovici, la CE planteja dues opcions: o bé mantenir el mínim estàndard del 15% pels productes generals i revisar sovint la llista de productes actuals que es poden beneficiar d’un IVA reduït, o bé eliminar, directament, aquesta llista perquè cada estat pugui decidir a què aplica la taxa reduïda. A més, la CE també planteja equiparar l’impost dels llibres electrònics i premsa a Internet amb els llibres i diaris en paper.

El ‘pla d’acció’ per a l’IVA presentat per la Comissió Europea pretén fer que el sistema sigui “més simple, més robust contra el frau i positiu pels negocis”. Brussel·les recorda que la diferència entre el que es preveia recaptar d’IVA i el que realment es va recaptar als estats membres va ser de 170.000 milions d’euros l’any 2013, i avisa que cada any es perden uns 50.000 milions per fraus en les transaccions transfrontereres dins de la UE. El comissari Pierre Moscovici ha explicat durant la roda de premsa a Brussel·les que la seva “preferència” per reformar l’IVA reduït és la d’eliminar la llista de productes a què es pot aplicar, que considera que ha esdevingut “obsoleta”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.