directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 16:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Anoia doble fletxa Dijous, 7 d'abril de 2016 16:30 h

Marc Fonts estrena a la Mostra d'Igualada el seu primer espectacle en solitari després de 22 anys amb Teatre Mòbil

'Vist-i-Plou' encadena una sèrie de números i té la figura del pallasso com a protagonista

ACN Igualada.-Amb molts nervis i il·lusió el moianès Marc Fonts polia els darrers detalls poques hores abans d'estrenar el seu primer espectacle en solitari a la Mostra d'Igualada. "Avui faig un gran salt al buit o a la piscina", explicava en una entrevista a l'ACN l'actor, que el 2015 va abandonar la companyia Teatre Mòbil, de la qual en formava part feia 22 anys. A dos quarts de sis, desenes de famílies d'Igualada i també diversos programadors han entrat al Teatre de l'Aurora per veure en primícia 'Vist-i-Plou', el debut en solitari de Marc Fonts o del seu 'alter ego' Morc Fants. Un espectacle que encadena una sèrie d'esquetxos de creació pròpia amb el fil conductor d'un pallasso. A la funció, però, també hi apareix un androide, un mussol i, fins i tot, una piscina.

Amb el nom artístic de Morc Fants, l'actor moianès Marc Fonts (1966) arrencava oficialment aquest dijous la seva aventura en solitari amb l'estrena a la Mostra d'Igualada de l'espectacle 'Vist-i-Plou'. Després de 22 anys formant part de la companyia bagenca Teatre Mòbil, Fonts va decidir el 2015 "llançar-se al buit" i començar la seva carrera en solitari "per poder tenir números propis", segons ha explicat ell mateix en una entrevista amb l'ACN.'Vist-i-Plou' –que es pot veure aquest dijous en dues funcions a les 17.30 i a les 19- és un muntatge pensat per a nens i nenes a partir de sis anys. Segons ha detallat Fonts, es tracta d'un espectacle format per cinc esquetxos de creació pròpia on el pallasso Morc Fants és el protagonista. "Podem trobar-hi des d'una mica de música, fins a una lectura dramatitzada des d'un faristol màgic", ha relatat l'actor, que també ha explicat que a l'escenari hi apareixen altres personatges com el Mussolini –un mussol de fusta- i un androide.Fonts ha elaborat el muntatge amb tan sols un any i assegura que els 22 anys d'experiència amb Teatre Mòbil li han servit per "aprendre trucs i l'ofici". Per ell, poder participar a la Mostra amb el seu primer muntatge en solitari és molt important per donar a conèixer la seva nova faceta entre els programadors.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.