Rull insta Pastor a realitzar accions urgents per garantir la seguretat del pas de trens a Montcada i Reixac
En una carta, li ha reclamat impulsar les obres prioritàries per suprimir els passos a nivell i a executar les d'accessibilitat a les estacions compromeses
ACN L'Hospitalet de Llobregat.-Un dia després de l'atropellament mortal d'un jove en un dels dos passos a nivell que hi ha a Montcada i Reixac, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha enviat una carta a la ministra de Foment, Ana Pastor, perquè impulsi "amb caràcter urgent" totes aquelles actuacions que garanteixin la seguretat del pas dels trens pel nucli urbà de la població. En aquest sentit, Rull ha reclamat la supressió dels passos a nivell mitjançant passos inferiors i que s'executin les obres d'accessibilitat a les estacions incloses en els compromisos d'inversió per al període 2014-2015. Rull ha alertat però que aquestes millores no han de ser l'excusa per ajornar 'sine die' la prioritària que és el soterrament d'un tram de 5,5 quilòmetres de la línia ferroviària Barcelona-Portbou al seu pas per Montcada i Reixac.
Després de reunir-se aquest dijous a la tarda amb l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha explicat que la carta a la ministra de Foment l'ha enviat després de parlar aquest matí amb l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, amb qui ha acordat "una actuació conjunta" per negociar amb Foment. El titular de Territori ha explicat que a la carta, a banda d'exigir mesures urgents per garantir la seguretat del pas de trens pel municipi, ha deixat clar que aquestes han de ser complementàries al projecte de soterrament d’un tram de 5,5 quilòmetres de la línia ferroviària Barcelona-Portbou al seu pas per Montcada i Reixac i el barri de Vallbona de Barcelona, que el Ministeri de Foment va redactar l’any 2009. El projecte incloïa la supressió dels dos passos a nivell i el soterrament de l’estació de Montcada i Reixac, amb un cost d’inversió estimat en 332,8 milions d’euros. "Avui, no ens consta que hagi finalitzat la redacció dels corresponents projectes constructius”, diu Rull. Millora de l’accessibilitatEn la carta, el conseller de Territori i Sostenibilitat també li recorda a Pastor el compromís, incomplert, per part del Ministeri de Foment d’invertir 14,4 milions d’euros en el període 2014-2016 en tres actuacions prioritàries de millora de l’accessibilitat a les estacions del terme municipal de Montcada i Reixac. Aquestes obres consistien en l’execució d’un nou pas inferior amb ascensors a l’estació de Montcada i Reixac, i el recreixement d’andanes i instal·lació d’ascensors a les de Montcada-bifurcació i Montcada i Reixac-Manresa. Així, Rull ha instat Pastor i el ministeri de Foment "a procedir en el menor temps possible a la licitació de les obres corresponents, en especial aquelles on ja existeix un projecte constructiu redactat, com és el cas de les estacions de Montcada i Reixach i Montcada i Reixac-Manresa".Per últim, Rull ha ofert a la ministra Pastor la col·laboració del Govern "en tot allò que pugui facilitar la licitació i l’inici de les obres més urgents".






