Homs: "Si Rajoy té temps per anar a actes de partit hauria de tenir-ne per parlar amb les institucions catalanes"
El portaveu de DiL al Congrés creu que el PP hauria de condemnar la sentència del TC sobre pobresa energètica encara que tingui "tanta urticària al que fem a Catalunya"
ACN Barcelona.-El portaveu de Democràcia i Llibertat al Congrés, Francesc Homs, ha criticat aquest dissabte que Mariano Rajoy no aprofiti la seva visita a Barcelona per reunir-se amb el president de la Generalitat. "Si el senyor Rajoy té temps per anar a actes de partits, que em sembla molt bé i que hi té tot el dret del món, hauria de tenir temps per parlar amb les institucions catalanes", ha afirmat. Homs ha assegurat que "el senyor Rajoy està tancat en ell mateix, en els seus, en el seu partit però és incapaç de relacionar-se i de parlar". Homs ha destacat que "si al final tenen tanta urticària al que fem a Catalunya com per no reunir-se amb el senyor Puigdemont com a mínim tinguin la decència de dir que no comparteixen sentències del Tribunal Constitucional que impedeixen que puguem atendre la pobresa energètica".
Sobre les negociacions per formar un nou govern espanyol, Homs ha defensat que han "estat disposats al diàleg però simplement amb un límit que és per a qualsevol demòcrata, que és que les coses es puguin acabar votant i òbviament es puguin votar d'una manera clara i nítida a Catalunya amb una consulta".El portaveu de DiL ha afirmat que si es tornen a repetir les eleccions espanyoles al juny "ho hem d'entendre com a una gran oportunitat i hem d'aprofitar una vegada més les urnes per demostrar la nostra força, el nostre crit de llibertat i el nostre compromís envers el país".Sobre Podem, Homs ha defensat que genera "moltes expectatives però zero resultats" i ha recordat als de Iglesias que "han sigut incapaços d'articular un govern del canvi i això estava al seu abast".






