directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 07:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Diumenge, 10 d'abril de 2016 10:59 h

El Govern preveu dificultats en el pagament a proveïdors si no es flexibilitzen les condicions per accedir al FLA

El secretari d’Economia de la Generalitat, Pere Aragonès, demana un nou repartiment del sostre de dèficit més equitatiu per les comunitats

ACN Barcelona.- El Govern preveu dificultats en el pagament a proveïdors si el ministeri d’Hisenda no flexibilitza les condicions per accedir al Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA), segons ha apuntat aquest diumenge a l’entrevista del 3\/24 el secretari d’Economia de la Generalitat, Pere Aragonès. “Si no tenim un calendari d’ingressos, és difícil poder planificar els pagaments”, ha apuntat. Amb els nivells actuals de liquiditat, el Govern podria pagar “a terminis raonables” fins a finals d’abril però Aragonès creu que “a finals de maig podria haver-hi algun retard”. El secretari d’Economia ha reafirmat el compromís del Govern a no reduir la despesa social “per compensar els incompliments de l’Estat” i ha demanat que actualitzi el model de finançament, que es distribueixi el sostre de dèficit d’una manera més equitativa i que els interessos del FLA es tornin a situar al 0%. “Si ells compleixen, nosaltres podem complir”, ha manifestat.

Aragonès ha assegurat que durant el primer trimestre del 2016 la liquiditat s'ha gestionat sense retardar pagaments. Com a mostra ha posat el pagament a farmàcies, a 80 dies. Amb tot, el secretari d'Economia ha expressat que la mitjana del termini de pagament a proveïdors al gener va ser de 37 dies, quan la mitjana a la resta de comunitats autònomes és de 41 dies. "Estem sota la mitjana i volem continuar estant a nivells així o millorar-los", ha defensat Aragonès, que ha apuntat que això serà complicat si "l'Estat no compleix".Segons el secretari d'Economia, l'Estat ha de complir amb "les seves obligacions", com "actualitzar els ingressos del model de finançament", revisar la "distribució del sostre de dèficit d'una manera més equitativa" i "tornar a situar els interessos del FLA al 0%", com al 2015.Sobre aquesta última qüestió, l'Executiu al·lega el fet que és un govern en funcions per no fer un canvi, segons el secretari d'Economia de la Generalitat. "Estan en funcions pel que els convé políticament", ha etzibat Aragonès, que ha explicat que "només" amb aquesta mesura s'estalviaria prop de 380 MEUR. "Si a això hi suméssim una distribució més justa del dèficit i complissin amb certes lleis orgàniques, com l'Estatut, només amb això, nosaltres ja podríem complir amb el que se'ns demana", ha dit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.