Colau descarta presentar-se si es repeteixen eleccions espanyoles: “En cap cas deixaré l’alcaldia”
L’alcaldessa de Barcelona demana prudència davant el cas Garganté però li recorda que “ningú ha de dir a un metge què ha de posar en un informe”
ACN Barcelona.-L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha descartat rotundament presentar-se en cas que es repeteixin les eleccions espanyoles. “En cap cas deixaré l’alcaldia. A mi m’han votat per ser alcaldessa de Barcelona”, ha afirmat en una entrevista a Rac 1. A més, ha afegit que Xavier Domènech “ho està fent molt bé” i ha defensat que s’ha consolidat com un bon candidat. “Per tant, no veig cap necessitat que jo em presenti enlloc”, ha refermat l’alcaldessa. D’altra banda, en referència al cas Garganté, que esquitxa el regidor de la CUP, Colau ha demanat “prudència” i que s’eviti polititzar-lo fins que es resolgui judicialment. “En funció de les conclusions, veurem quines conclusions polítiques se n’han de treure”, ha afegit.
Si finalment es repeteixen les eleccions espanyoles el 26 de juny, Colau ha considerat que “el més lògic” és que la candidatura d’En Comú Podem sigui “més o menys la mateixa” perquè la fórmula va funcionar. I ha descartat presentar-s’hi perquè “en absolut” es planteja deixar l’alcaldia. Segons Colau, el cap de llista del 20-D, Xavier Domènech, ho està fent “molt bé” i s’ha consolidat com un bon candidat. Per aquest motiu, no veu cap necessitat de presentar-se enlloc.Encara sobre les eleccions, ha insistit en la conveniència d’intentar una aliança entre Podem i Esquerra Unida tot i admetre que “ajuntar gent de trajectòries diverses no és fàcil”. ”Si les esquerres poden fer un front ampli, això seria un factor il·lusionant”, ha defensat.Encara sobre la investidura, Colau ha acusat Ciutadans de “boicotejar” un acord d’esquerres i ha lamentat que el PSOE “hi caigui de quatre potes”. En aquest context, l’alcaldessa ha afirmat que el líder dels socialistes no ha acabat de ser valent i ha prioritzat “intentar calmar les aigües internament per sobre de l’interès general”.Pel que fa al cas Garganté, ha recordat que està en mans del jutge i ha assegurat que el consistori hi col·laborarà. En funció de les conclusions, es decidirà quines conclusions polítiques se n’han de treure però, de moment, ha fet una crida a la prudència. “ Demano a tothom prudència i que s’eviti polititzar almenys fins que resolgui judicialment”, ha afirmat l’alcaldessa.Ha admès, però, que les imatges la van sorprendre però ha assegurat que no vol “prejutjar” perquè no sap què va passar abans i després d’aquelles imatges. Segons Colau, “ningú ha de dir a un metge què ha de posar en un informe”, i encara menys un regidor.Creix el nombre de refugiats que s’adrecen a l’AjuntamentL’alcaldessa ha qualificat de “vergonya” que l’Estat incompleixi els seus compromisos sobre els refugiats i ha lamentat que s’estigui gestionant amb “absoluta opacitat”. Segons ha explicat, ha crescut el nombre de persones que s’adrecen directament a l’Ajuntament de Barcelona. El 2015, 1.400 persones s’hi van adreçar. I en els primers mesos de l’any, ja ho han fet més de 600. No només procedents de Síria, segons ha apuntat, sinó també de l’Afganistan i de països com Ucraïna.






