Junqueras defensa que la convocatòria del ministeri és “d’ultimíssima hora” i que s’havia compromès a assistir a Itàlia
El vicepresident subratlla que Romeva, a qui ha delegat la representació del Govern, “assumeix molt bé” totes les seves competències
ACN Tarragona.-El vicepresident del Govern i conseller d’Economia, Oriol Junqueras, ha justificat la seva absència en la reunió del Consell de Política Fiscal i Financera de divendres pel fet que la convocatòria del ministeri és “d’ultimíssima hora” i que serà “conseqüent” amb el compromís previ que tenia a Itàlia, on té previst reunir-se amb agents econòmics italians i catalans. Junqueras ha confirmat que la representació del Govern l’assumirà el conseller de Relacions Institucions i president de la part catalana de la Comissió Bilateral, Raül Romeva, de qui ha dit que “assumeix molt bé” totes les seves competències, “que són moltes i diverses”. El vicepresident ha recordat que, recentment, ja es va reunir amb el ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, i s’ha mostrat a l’expectativa de conèixer “quines decisions ens vol comunicar i quina durada tindran”.
En aquest sentit, el vicepresident ha etzibat que, a l’espera de saber si es convoquen noves eleccions o si es forma un nou govern a l’Estat, l’escenari que es produirà “probablement no el sap ningú, potser el mateix govern espanyol tampoc”. A més, Junqueras ha insistit que l’actual executiu del PP està en funcions i li ha retret que no respongui al control parlamentari “perquè no vol”.






