directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 14:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 12 d'abril de 2016 18:48 h

El govern valencià impulsa un “front comú” per reclamar a l'Estat una llei de protecció de llengües cooficials

La conselleria valenciana d’Educació convida Catalunya, Illes Balears, País Basc, Galícia, Navarra, Astúries i l’Aragó a un seminari amb aquest objectiu

ACN València .-La Generalitat Valenciana ha convocat la resta de territoris amb llengua pròpia al primer seminari de direccions generals de política lingüística de l’Estat que té entre els seus objectius fer un “front comú” per reclamar a l’Estat una Llei orgànica per protegir les llengües cooficial. Així ho ha confirmat aquest dimarts el director general de política lingüística del govern valencià, Rubén Trenzano, a l’ACN. Trenzano ha recordat que la Carta Europea de les Llengües Regionals del passat 20 de gener retreu a l’estat espanyol la deixadesa per no vetllar pe la diversitat lingüística i està deixant a les comunitats autònomes el desenvolupament d’aquesta protecció. Al seminari estan convocats els responsables de política lingüística de Catalunya, Illes Balears, País Basc, Navarra, Galícia, Astúries i l’Aragó. Se celebrarà el pròxim 14 de maig, en el marc de la Primavera Educativa.

Segons que ha explicat Trenzano, la Constitució preveu al seu article 3 que la riquesa de les diverses llengües de l’Estat és patrimoni cultural d’especial respecte i protecció però ha remarcat que no hi ha cap element que desplegui aquesta protecció, que recau en l’actualitat sobre les comunitats autònomes. “La intenció és començar a parlar de la necessitat d’una llei orgànica que regule les diferents llengües pròpies”, ha informat. La direcció general de política lingüística ha confirmat la presència de totes les autonomies convocades a una primera reunió que ha de servir, en paraules de Trenzano, per posar “fil a l’agulla” i començar a treballar de manera conjunta. “El que vol el govern valencià és oferir una taula, un espai. Que la València que fins ara ha estat marcada per la corrupció esdevingui nucli de l’educació, del plurilingüisme i multilingüisme i comencem a treballar conjunt per elaborar una llei orgànica. Si de cas es pensa elaborar diferents normatives, benvingudes seran”, ha manifestat en declaracions a l'ACN.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.