directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 05:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 12 d'abril de 2016 19:28 h

El pare caputxí Joan Botam, premi de l’Institut Català Internacional per la Pau

La presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha agraït al guardonat la seva lluita per la pau

ACN Barcelona.-El Parlament de Catalunya ha acollit aquest dimarts l’acte de lliurament del cinquè premi de l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP), enguany atorgat a Joan Botam, pare caputxí i pacifista. L’acte, encapçalat per la presidenta de la institució, Carme Forcadell, ha comptat amb la presència del conseller d’afers exteriors, relacions institucionals i transparència, Raül Romeva; el president de l’ICIP, Rafael Grasa; l’activista Arcadi Oliveres, que ha glossat la figura de Botam, i Joaquim Vilar, amic del guardonat. Botam ha dedicat el premi a la seva família, a la comunitat dels caputxins i a Catalunya.

Grasa ha destacat “l’enorme capacitat” de Botam de “generar diàleg” i la transcendència de la seva tasca a favor de la pau, i ha advertit que el diàleg interreligiós no ha de pretendre “canviar les consciències”, sinó “buscar espais en comú”. Oliveres ha afirmat que “el gaudi de la llibertat i el respecte dels drets fonamentals” han constituït “un requisit irrenunciable” per a Botam, de qui també ha destacat la valentia durant la Caputxinada, el 1966, en una “clara expressió de desobediència civil”. “Crec que en poques ocasions podem obtenir una visió tan calidoscòpica de la pau, i sobretot encarnada en una mateixa persona”, ha conclòs.Forcadell, que ha lliurat el premi a Botam, li ha agraït “la seva implicació per trobar espais de diàleg interreligiós”. També ha assegurat que la tasca del guardonat mereix “l’agraïment de tot el poble català”, ja que “pau, diàleg i llibertat són conceptes molt arrelats en la societat catalana”.Joan Botam és impulsor de nombroses iniciatives vinculades a la pau, l’ecumenisme i el pacifisme a Catalunya, i defensa la religió com a font de pau i diàleg. Va tenir un paper determinant a la Caputxinada, impedint, com a provincial dels caputxins de Sarrià, la detenció dels manifestants. El premi de l’ICIP va néixer l’octubre del 2011 amb l’objectiu de reconèixer persones, col·lectius i entitats que contribueixen al foment de la pau. En la primera edició es va atorgar al Parlament, representant de “la continuïtat i el llegat” de les assemblees de pau i treva. El premi consisteix en l’escultura ‘Porta del sol’, d’Adolfo Pérez Esquivel, artista, activista dels drets humans i premi Nobel de la pau, i 4.000 euros.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.