directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 03:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 13 d'abril de 2016 10:59 h

La meitat de la població catalana ha consumit aliments ecològics durant el 2015

Dos terços dels consumidors compren aquests productes per raons de salut, segons un estudi del Departament d’Agricultura

ACN Barcelona.-La meitat dels catalans ha consumit aliments ecològics durant el 2015, segons el Baròmetre de Percepció i Consum dels Aliments Ecològics i les dades de producció ecològica a Catalunya, que s’han presentat aquest dimecres. L’estudi mostra que un 5,5% de la població consumeix aquests productes cada dia, mentre que un 20,1% ho fa un o més cops per setmana, un 11,9% més d’un cop al mes i un 12,2% menys d’un cop al mes. Per contra, un 47,8% dels catalana admet que no consumeix mai productes ecològics. La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, ha valorat en una roda de premsa que l’estudi mostra que el consum ecològic a Catalunya s’està “fidelitzant” i que la producció del país està creixent per adaptar-se a aquesta tendència.

L’estudi mostra que els consumidors d’aliments ecològics dediquen gairebé una tercera part del seu pressupost en alimentació a la compra d’aquests productes, el que marca una tendència creixent en la despesa en relació als baròmetres de 2012 i 2010. El 77,2% dels compradors afirma que mantindrà el seu consum de productes ecològics durant els propers mesos, mentre que un 16% manifesten que preveuen incrementar aquest consum. Els motius principals que portarien els consumidors a incrementar el seu consum són el preu i el fet de trobar aquests aliments ecològics en els llocs habituals de compra.Així mateix, el 84% dels catalans coneix l’existència de productes ecològics i els identifica correctament com a aliments de qualitat certificada i lliures de residus de pesticides. Tanmateix, més de la meitat (54%) dels consumidors que coneixen aquests productes consideren que tenen “poca o gens” informació sobre els aliments ecològics i només una quarta part dels consumidors habituals reconeix el logotip europeu que marca aquests productes i del CCPAE (Consell Català de la Producció Agrària Ecològica).Sobre els motius que porten els consumidors a comprar aliments ecològics, un 68,6% ho fan per raons de salut, un 23% perquè tenen més qualitat, un 15,2% perquè no contenen residus, un 11,7% perquè són més gustosos, i un 13,8% per raons mediambientals, entre d’altres. Amb tot, el 93,8% dels consumidors afirmen que paguen més diners per un aliment ecològic que per un de convencional, especialment i per aquest ordre en productes com el vi, els ous, l’oli, la fruita, el pa i els cereals, els làctics, la verdura i els llegums, la carn i el menjar preparat.Durant la presentació, el president del Consell Català de la Producció Ecològica, Daniel Valls, ha explicat que el nombre d’operadors dedicats a la producció, elaboració, importació i comercialització de productes ecològics s’ha incrementat un 10,65% durant el 2015. Pel que fa a la facturació de les empreses dedicades a l’agricultura ecològica a Catalunya, durant el 2014 va créixer un 39% en relació a l’any anterior i va assolir els 291 milions d’euros.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.