El secretari general de Treball critica Delphi per precipitar-se amb l'ERO i "posar pals a les rodes" a la reindustrialització
Ginesta lamenta l'actitud de l'empresa perquè accentua el conflicte i entorpeix les negociacions amb altres companyies per mantenir la planta activa
ACN Tarragona.-El secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, ha criticat l'actitud de Delphi en avançar-se "més del què caldria" i córrer massa a l'hora de presentar l'ERO -el qual suposa l'acomiadament de tota la plantilla de Sant Cugat del Vallès. Ginesta considera que l'empresa s'ha precipitat i que aquestes presses no ajuden gens en les negociacions que es mantenen amb altres firmes interessades en ocupar la planta. Tant des d'Empresa i Coneixement com Treball s'estan fent plantejament a aquestes empreses per arribar a un acord. "Estan atiant el conflicte i posant pals a les rodes quan ens havien dit que la seva voluntat era la continuïtat de l'activitat i la reindustralització, però aquesta actitud no afavoreix a les converses i que en puguin sortir propostes i ofertes", ha criticat Ginesta aquest dimecres, en el marc d'una visita a Tarragona.
A la vegada, el secretari general de Treball també ha retret a Delphi que faci servir els mitjans de comunicació per informar de les decisions estratègiques que pren, en comptes de fer-ho directament al Govern. "No ens agrada, preferiríem que hagués tingut una altra forma de comunicar-nos, estem enmig d'una mediació per l'expedient que ells han presentat, i també sobre les empreses que hi prestaven serveis, com Ferrovial", ha dit Ginesta. "Són decisions que s'han de tractar amb molta sensibilitat perquè estem parlant de molta gent que es pot quedar sense feina", ha conclòs.






