directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 07:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 13 d'abril de 2016 13:42 h

La vaga d'estudiants convocada pel SE té més incidència als instituts que a les universitats de Catalunya

Ensenyament xifra en un 26% el seguiment en centres de secundària i el Sindicat d'Estudiants estima un 85%

ACN Barcelona.-La primera jornada de vaga que ha convocat a tot l'estat espanyol el Sindicat d'Estudiants (SE) per aquest dimecres i dijous ha tingut més incidència als instituts que a les universitats de Catalunya. La protesta per demanar la derogació de la LEC, la LOMCE i el decret 3+2 ha tingut un seguiment del 26'26% en centres d'educació secundària, segons dades recollides a les 12 del migdia pel Departament d'Ensenyament, mentre que el SE estima un 85%, tal com ha indicat a l'ACN la seva portaveu a Catalunya, Carol Latorre. Al seu torn, la secretaria d'Universitats i Recerca ha informat que "la primera jornada de vaga convocada avui pel Sindicat d'Estudiants a tot l'estat espanyol no ha afectat l'activitat acadèmica", tal com s'expressa en un comunicat.

En la mateixa línia, la majoria d'universitats públiques han confirmat a l'ACN un seguiment baix de la vaga i una situació de normalitat als diferents campus. La portaveu del Sindicat d'Estudiants a Catalunya ha explicat que el dia s'ha plantejat amb assemblees arreu del territori i alguns piquets informatius, que han servit "de preparació per demà", quan hi ha convocades manifestacions a les 12 del migdia a la plaça Universitat de Barcelona, la plaça Imperial Tarraco de Tarragona, la plaça de la Constitució a Girona i la plaça Ricard Vinyes de Lleida.D'altra banda el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) no ha secundat la mobilització argumentat que el SE "un cop més, ha convocat una vaga unilateralment, completament d'esquenes a la comunitat universitària, en solitari i sense tenir en compte la resta d'agents mobilitzats entorn del moviment estudiantil", segons un manifest penjat a la seva pàgina web. En aquest sentit, el SEPC reivindica que s'aposti "per l’organització coherent de base" i es conflueixi "en dies de mobilitzacions generals, com fou la passada jornada de vaga històrica i multitudinària del 3 de març".A més, el SEPC denuncia una "desvalorització" per part del SE "a l'hora de convocar una vaga d'àmbit estatal sense respectar les diverses realitats nacionals existents a l'estat espanyol, però alhora treure manifests concrets per les nacionalitats històriques com és el cas d’Euskal Herria, País Valencià, Catalunya, Andalusia...".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.