directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 05:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Penedès doble fletxa Dimecres, 13 d'abril de 2016 13:45 h

Detenen dues persones a Calafell per tenir un miler de plantes de marihuana i sis armes de foc sense permisos

La investigació policial va començar per una alerta dels veïns i encara continua oberta

ACN Calafell.-La Guàrdia Civil, amb la col·laboració de la Policia Local, han detingut en una urbanització de Calafell (Baix Penedès) dues persones per tenir un miler de plantes de marihuana a casa i sis armes de foc sense permís. La investigació va començar el passat mes de febrer, arran de l'alerta d'uns veïns per una forta olor de marihuana. A partir d'aquí, la policia va detectar el punt de possible cultiu de la droga i va identificar-ne les persones responsables. L'habitatge estava dividit en dues zones –una de residència i una altra d'elaboració de cànnabis- i disposava de diverses mesures de seguretat, com càmeres en circuit tancat i gossos de raça perillosa. L'escorcoll policial ha destapat la plantació de marihuana i la tinença d'armes. Els detingut, són un home i una dona, de 64 i 43 anys, que s'espera que passin a disposició judicial durant les properes hores. La Guàrdia Civil manté la investigació oberta com a operació 'Jet V'.

Amb el registre, la policia ha comprovat que la primera planta i l'altell de la casa estaven destinats a ser un espai de residència, mentre que el semi soterrani era la zona on es cultivava, manipulava i assecava la marihuana. De fet, els arrestats havien construït una infraestructura folrada amb aïllants de cambra frigorífica per mantenir el cultiu en condicions òptimes.Amb l'escorcoll, la policia ha intervingut més de 1.000 plantes de marihuana en fase adulta, i un sac de plàstic envasat al buit amb més de quatre quilos de droga seca, així com làmpades transformadors, filtres, ventiladors i extractors. La Guàrdia Civil també ha descobert un laboratori per a la manipulació genètica del cànnabis.En paral·lel a la plantació, durant el registre fet a la zona residencial de la casa, la policia ha localitzat cinc armes de foc curtes, un silenciador, una escopeta, una pistola tàser, dos bastons d'estoc i més de 1.500 projectils de diferent calibre. També hi havia 2.400 euros en efectiu.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.