Chacón descarta “per activa, per passiva i per perifràstica” cap acord d’última hora del PSOE amb el PP
La diputada del PSC rebutja comptar amb ERC i DiL perquè “no es pot permetre que siguin determinants els que volen trencar amb Espanya”
ACN Barcelona.-La diputada del PSC al Congrés i membre de la direcció del PSOE, Carme Chacón, ha descartat per complet que els socialistes puguin tancar un acord d’última hora amb el PP per evitar repetir les eleccions. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Chacón ha assegurat que fins i tot esgotant-se el temps per negociar la investidura diran “no, no i no a un pacte amb el PP; per activa, per passiva i per perifràstica; ni amb el vot ni amb l’abstenció”. “La propera casella del PP no pot ser el govern, ha de ser la depuradora i la netejadora. Mereixen anar a l’oposició i ho intentarem fins a l’últim moment”, ha sentenciat la socialista, que ha assegurat que aquest mateix rebuig serveix igual “per a Mariano Rajoy com per a qualsevol altra persona del PP”.
És per això que la socialista ha tornat a cridar a Podem i C’s a propiciar un govern presidit per Pedro Sánchez, i ha criticat que Pablo Iglesias estigui “demostrant” que és “una esquerra que en lloc de permetre un govern de l’esquerra, prefereix que Rajoy tingui una nova oportunitat”. En aquest sentit, ha afirmat que entén que en una primera votació d’investidura Podem “no voti a favor” d’un executiu amb el suport de PSOE i C’s, però ha cridat a fer un canvi en una segona sessió i “que no posin pals a les rodes i que s’abstinguin”. “I ja treballarem cada iniciativa amb ells”, ha afegit.Pel que fa a la possibilitat de pactar amb les esquerres només, Chacón ho ha descartat perquè “no sumen” si no tenen el suport dels independentistes. En aquest sentit, ha rebutjat tancar cap acord amb ERC i DiL perquè “els socialistes de tota Espanya no poden permetre que en cap equació sigui determinant una força que vol trencar amb Espanya”. “El que demanaria és un canvi de rumb. Catalunya no va enlloc fora de la llei i amb la divisió constant, ni fora d’Europa”, ha conclòs.






