directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 01:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 13 d'abril de 2016 17:18 h

L'Audiència Nacional decreta presó incondicional per a Mario Conde

El jutge l' acusa de blanqueig de capitals i delictes contra Hisenda al intentar recuperar 13 milions del “saqueig” de Banesto

ACN Madrid.-El jutge de l’Audiència Nacional, Santiago Pedraz, ha decretat presó incondicional sense fiança per l’ex president de Banesto Mario Conde. El magistrat l’acusa d’haver repatriat almenys 13 milions d’euros procedents de paradisos fiscals com Suïssa. Uns diners que, suposadaament, tenen origen en el “saqueig” de Banesto per el que Conde ja va complir 11 anys de presó. Per aquest motiu la justícia li imputa els delictes de blanqueig de capitals, organització criminal, alçament de bens i vuit delictes més contra la Hisenda pública. Suposadament, l'empresari hauria transferit aquest capital il·lícit des de 1999 a través de diferents empreses "pantalla". El jutge també envia a presó incondicional a l'antic advocat de Conde, Javier de la Vega i decreta arrest domiciliari per la filla, Alejandra Conde. La resta dels quatre detinguts, inclòs el fill de l'empresari han estat posats en llibertat però el jutge els hi ha retirat el passaport i els prohibeix que surtin d'Espanya.

Hores abans de conèixer la decisió del jutge, l’advocat de Conde, Ignacio Peláez, ha assegurat que en la seva declaració davant el jutge que l'ex banquer ha negat totes les acusacions. Peláez ha explicat que acreditarà que els diners investigats no provenen del cas “Banesto”, sinó que tenen un origen legal i ha qualificat "d'exagerat" que la fiscalia digués que existeix risc de fuga i de destrucció de proves per part de Mario Conde



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.