directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 08:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Ebre doble fletxa Dijous, 14 d'abril de 2016 11:56 h

Els ingressos per grip greu es multipliquen per cinc a l’Hospital Verge de la Cinta respecte l’any anterior

Les Terres de l’Ebre mantenen la incidència més alta de grip de Catalunya, amb puntes de 500 casos per cada 100.000 habitants

ACN Tortosa.-Des que va començar la temporada de grip, l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa ha ingressat un total de 90 malalts amb grip greu o molt greu, dels quals 15 han estat ingressats a la Unitat de Medicina Intensiva. El nombre de casos s’ha disparat, ja que la xifra gairebé quintuplica els 19 ingressos del 2015, segons ha informat el Departament de Salut. La incidència de casos pediàtrics també ha augmentat significativament. Durant les 13 primeres setmanes de la temporada gripal, les taxes més altes de grip a Catalunya s’han observat a les Terres de l’Ebre, on s’ha arribat als 500 casos per 100.000 habitants, el doble que a la Regió Sanitària de Girona, per exemple. Segons el responsable del servei d’Epidemiologia i Medicina Preventiva de l’hospital tortosí, Josep Rebull, la disparitat de xifres s’explicaria pel fet que la majoria de pacients del territori es visiten en centres de l’ICS, on es notifiquen tots els casos atesos.

La característica principal d’enguany és la major presència del tipus de grip A H1N1 que es troba en el 66% dels casos, comparat amb el 33% de l’any anterior. Pel que fa a la resta, el 25% de casos són de grip B i un 9%, de tipus A no H1N1. També destaca una major incidència en menors de 14 anys, ja que 33 dels 90 casos han estat pediàtrics, 21 dels quals en menors de cinc anys. En el grup pediàtric, la soca predominant també ha estat l’H1N1, en dos de cada tres casos. A més, s’han atès dos casos de grip greu en dones embarassades.La grip d’aquest any s’ha caracteritzat per un notable increment de la demanda assistencial complexa a Urgències i de pacients greus ingressats a l’hospital, en comparació amb els últims anys, amb més afectació de nens i amb predomini clar de grip A H1N1 en detriment del tipus A no H1N1. L’Hospital Verge de la Cinta és un dels 12 hospitals de Catalunya que forma part de la Xarxa de vigilància de casos greus de grip. Enguany, el servei d’Urgències ha hagut d’augmentar fins a un 60% el nombre d’atencions diàries per complicacions secundàries relacionades amb el quadre gripal, segons ha apuntat la cap del servei, Maria José Rallo.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.