directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 08:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 18 d'abril de 2016 14:10 h

Fernández Díaz destaca que la carta sobre l'acollida de refugiats convida Puigdemont a contactar amb el govern espanyol

El ministre s'ha limitat a subratllar el contingut del "segon full" de la missiva del comissari d'Immigració al president de la Generalitat

ACN Barcelona.-El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha desatacat que el comissari d'Immigració, Interior i Ciutadania, Dimitris Avramopoulos, convida el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, a coordinar els esforços amb el govern espanyol per a l'acollida de refugiats en la carta que li ha enviat. "Diu [Avramopoulos a Puigdemont] que l'execució de les decisions de la Unió Europea corresponen als estats membres i l'invita a posar-se en contacte amb el govern d'Espanya, que és l'interlocutor i qui executa les decisions de la UE i, concretament, l'invita a posar-se en contacte amb mi", ha afirmat davant els periodistes Fernández Díaz, que s'ha limitat a destacar el contingut del "segon full" de la carta.

En un acte amb el Consorci de la Zona Franca aquest dilluns, el ministre de l'Interior en funcions ha ressaltat que ja coneixia la resposta del responsable de la política migratòria de la UE perquè li havia enviat una còpia de la missiva enviada a Puigdemont. "Tinc la carta sencera, hi ha un segon full", ha subratllat. En la mateixa carta, Avramopoulos explicita que n'envia a Fernández Díaz una còpia. El ministre ha resumit el contingut de la carta destacant que Avramopoulos agraeix a Puigdemont la disposició per acollir refugiats, que són els estats membres qui han d'executar les decisions de la UE i que el convida a posar-se en contacte amb el govern espanyol. El comissari d'Immigració, Interior i Ciutadania va enviar una carta a Puigdemont la setmana passada -el contingut de la qual ha transcendit aquest dilluns, avançat per 'La Vanguàrdia'- en què considera la "política activa" del Govern per acollir 4.500 refugiats un "pas en la bona direcció" i lamenta que Espanya, ara com ara, només hagi relocalitzat 18 refugiats des d'Itàlia. Avramopoulos demana que l'acollida de refugiats s'implementi "com una qüestió d'urgència" i es mostra "convençut" que Fernández Díaz "donarà suport als esforços" de la Generalitat. La Comissió Europea assegura a través d'aquesta carta que "tots els nivells de govern poden contribuir a implementar els compromisos" assolits a nivell europeu per acollir refugiats.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.