directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 13:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Maresme doble fletxa Dilluns, 18 d'abril de 2016 14:52 h

Mataró manté la permissivitat de la grua a l'espera que es redacti el nou Pla de Mobilitat

La regidora de Via Pública apunta a canvis viaris o petites actuacions urbanístiques als carrers amb més manca d'aparcament

ACN Mataró.-Un mes i mig després que es destapés la tolerància de la Policia Local de Mataró amb l'ús de la grua a determinats carrers del barri de Cerdanyola, el govern municipal manté que la situació donada des de fa anys per la manca d'aparcament es mantindrà fins que es redacti el nou Pla de Mobilitat. Des de la direcció de Via Pública no es preveu aplicar cap mesura temporal i s'espera que sigui a través de la nova planificació que s'articulin solucions definitives al problema. La regidora de l'àrea, Núria Moreno, diu que a falta d'espai al barri per fer grans aparcaments, la nova planificació pot preveure canvis viaris o petites actuacions urbanístiques que generin noves places d'aparcament als carrers amb més mancances.

La solució, diu la regidora, ha d'arribar "des del Pla de Mobilitat, treballant en profunditat amb les places d'aparcament exteriors i interiors i amb el desenvolupament urbanístic, veient quin serà el tractament de cadascun d'aquests carrers". En aquest sentit, veu possible canviar el sentit d'alguns carrers o modificar voreres per habilitar noves places.En qualsevol cas, però, la solució ha de ser fruit del "consens" i "sota llum i taquígrafs", ha dit Moreno. Sense fer-ne una referència explícita, la regidora s'ha referit així al 'pacte no escrit' anys enrere amb el barri perquè la grua municipal no actuï. En aquest sentit, és una constant veure-hi cotxes aparcats sobre la vorera de carrers on és prohibit estacionar-hi."Ha d'haver un respecte perquè tots hem de compartir l'espai públic, vianants i vehicles", ha respost Moreno. És la primera vegada que la regidora parla àmpliament de la polèmica després que fa un mes i mig sortissin a la llum uns correus electrònics als que va tenir accés l'ACN que demostraven aquesta permissivitat de la grua.Agents molestosL'ordre intern de la Policia Local detallava els carrers on la grua no havia d'actuar i, a més, advertia els agents que "sempre que hi hagi un problema s'ha de consultar amb el sotsinspector de guàrdia". Segons fonts policials, aquest fet va molestar la plantilla, ja que fins al moment, denuncien, no calia arribar fins al sotsinspector per resoldre aquests conflictes.Després de la filtració dels correus electrònics, l'ordre hauria estat modificat i la gestió de la grua la tornen a fer els càrrecs de rang intermedi. D'una altra manera, defensen els agents, s'alentiria molt la resolució de cada situació, amb el greuge que això suposaria per a les persones afectades.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.