directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 15:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 18 d'abril de 2016 18:22 h

Presó incondicional i sense fiança per als responsables de Manos Limpias i d'Ausbanc

L'Audiència Nacional els imputa delictes d'extorsió, amenaces, pertinença a organització criminal, frau, estafa i administració deslleial

ACN Madrid.-El jutge de l'Audiència Nacional, Santiago Pedraz, ha dictat aquest dilluns presó incondicional i sense fiança per al secretari general de Manos Limpias, Miguel Bernad, i per al president d'Ausbanc, Luis Pineda. El magistrat els imputa a tots dos els delictes d'extorsió, amenaces i pertinença a organització criminal. A Pineda, a més, li afegeix els delictes de frau en les subvencions, estafa i administració deslleial. Així ho han donat a conèixer fonts de l'Audiència Nacional després que el secretari general de Manos Limpias i que el president d'Ausbanc hagin declarat davant el jutge.

El jutge de l'Audiència Nacional, Santiago Pedraz, també ha acordat llibertat amb l'obligació de comparèixer cada 15 dies davant el jutjat, la retirada del passaport i la prohibició d'abandonar el país per al tresorer d'Ausbanc, Alfonso Sole Gil. Pedraz ha imposat les mateixes mesures a l'adjunt a la presidència de l'Associació d'usuaris de la banca, Angel Garay Echeverría, així com al director de la revista El Club de la Buena Vida, Javier Castro Villacañas. El magistrat de l'Audiència Nacional detalla en una interlocutòria que Luis Pineda dirigia la presumpta organització criminal i que actuava utilitzant la cobertura de la "defensa dels consumidors" per pressionar les entitats bancàries. Santiago Pedraz apunta a tàctiques de coacció a les entitats per tal d'arribar a acords econòmics emmascarats a través de contractes publicitaris i utilitzant el sindicat Manos Limpias per reforçar les coaccions.Segons l'escrit judicial, els diners recaptats per Ausbanc procedien d'aquests "convenis publicitaris" subscrits amb les entitats després de coaccionar-les, així com de les subvencions que rebia l'associació d'usuaris de la banca per la seva condició d'associació sense ànim de lucre. El magistrat afegeix que la suposada organització tenia "ramificacions internacionals" a Colòmbia, Veneçuela i als Estats Units.La interlocutòria descriu les conductes de desviament de fons, les presumptes estafes als associats i les negociacions a través de les quals aconseguien els esmentats contractes publicitaris. També detalla les negociacions d'Ausbanc i les entitats en perjudici dels seus adherits i les pressions a través de Manos Limpias. Així mateix, l'escrit judicial diu que des del mes de novembre, la investigació ha detectat quatre casos: "Cas Palma, Sabadell, Unicaja i Facua".Finalment, assenyala una última via de finançament que seria la dels anomenats informes trimestrals de consultes i reclamacions (Itcra) que venien a les entitats bancàries.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.