El Govern convocarà els grups en 15 dies per parlar de pobresa energètica i donarà suport a qui vulgui denunciar l’Estat
Puigdemont avisa l’Estat que s’equivoca si envia lleis sobre drets socials al TC per castigar el Govern
El Consell Executiu ha aprovat aquest dimarts un conjunt de mesures per lluitar contra la pobresa energètica davant dels recursos del govern espanyol i les sentències del Tribunal Constitucional (TC) en aquesta matèria. L’executiu convocarà en 15 dies els grups parlamentaris per donar compte de les actuacions per desplegar la llei 24\/2015 i també reunirà en aquest període la Taula de la pobresa energètica i la de desnonaments. Altres mesures acordades són impulsar un protocol amb tots els agents implicats, una campanya específica per donar a conèixer els drets de les persones i donar suport a les persones o entitats que iniciïn tràmits per denunciar el govern espanyol davant el Tribunal de Justícia de la Unió Europea. En aquest context, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha avisat l’Estat que s’equivoca si envia lleis sobre drets socials al TC per castigar el Govern per la seva ideologia.
El Govern preveu tramitar de forma immediata el decret que regula el sobreendeutament i treballar amb els ens locals línies d’ajuts de suport a llars en situació de vulnerabilitat. Amb totes aquestes mesures, l’executiu de Puigdemont vol garantir que "cap persona que es trobi en situació d’exclusió residencial o de vulnerabilitat energètica vegi els seus drets vulnerats o se li tallin els subministraments bàsics".Davant l’amenaça del govern espanyol de recórrer també la llei 24\/2015, el Govern ha acordat adoptar “totes aquelles mesures legislatives urgents que preveu l’Estatut per garantir el vigent marc legal”. D’altra banda, l'executiu preveu portar a informació pública, de forma immediata, el decret que ha de regular els procediments extrajudicials i el funcionament de les comissions de sobreendeutament, previstes a la llei 24\/2015.Aquest any, es convocarà una nova línia d’ajuts a llars i famílies per fer front a l’impagament dels subministraments bàsics. I s’acordarà amb els ens locals la implementació de línies d’ajuts per a aquesta qüestió. En la roda de premsa per explicar el pla de govern de la XI legislatura, Puigdemont ha posat de relleu el compromís del seu executiu per combatre la pobresa energètica i ha carregat contra el govern espanyol. “Si a partir de les lleis que garanteixen i blinden els drets socials, algú pretén enviar un missatge de càstig per qüestions ideològiques, s’equivoca”, ha alertat per després afegir que els efectes directes els pateixen les persones més vulnerables.






