Sánchez creu que “després de tres mesos” Rajoy no té “cap voluntat” de parlar amb ell
El líder del PSOE demana “un últim esforç a les forces del canvi” per aconseguir un acord que permeti formar govern a Espanya
El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha manifestat aquest dimarts als passadissos del Congrés dels Diputats que “després de tres mesos” el president espanyol en funcions, Mariano Rajoy, no té “cap voluntat” de parlar amb ell. Allunya, així, la possibilitat d’un pacte d’última hora que permetés una gran coalició PP-PSOE per formar govern a Espanya. Sánchez ha afegit que ho entén, perquè, a banda de les coses que el “separen” del PP, considera que el partit del seu màxim rival ha d’anar a l’oposició per “regenerar-se” dels casos de corrupció que l’assetgen. Sánchez també ha exigit al govern en funcions que “doni la cara” i rendeixi comptes de la seva activitat davant del Congrés dels Diputats.
Sánchez sembla tenir coll avall que una coalició PP-PSOE no és factible, i és per això que ha reclamat a les “forces del canvi” que facin “un últim esforç” per arribar a un acord que permeti formar govern. També ha demanat “humilitat, generositat i responsabilitat” a aquests partits, i ha assegurat que el PSOE “acudeix amb aquest ànim” a l’última setmana que el reglament estableix per negociar abans d’intentar formar govern.El líder del PSOE ha considerat necessari el relleu a la Moncloa perquè “hi ha milions d’espanyols que pateixen en primera persona la desigualtat, la manca d’oportunitats, l’atur i també els intensos i eterns casos de corrupció del partit que ara governa”.I en un missatge a Podem sense citar el partit de Pablo Iglesias, Sánchez ha assegurat que si no es parla de "butaques" i es parla de "política", al seu parer, "el pacte és possible". Finalment, Pedro Sánchez ha demanat al govern encapçalat per Mariano Rajoy que “doni la cara i rendeixi comptes”. L’executiu no s’ha presentat ni una sola vegada davant del Congrés dels Diputats que va sortir de les eleccions del 20 de desembre, amb l’argument que la nova cambra no pot fiscalitzar la tasca d’un govern en funcions.






