directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 13:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Bages doble fletxa Dimecres, 20 d'abril de 2016 16:12 h

La CUP de Manresa proposa que els tallers sobre menstruació als instituts parlin d'altres mètodes més enllà dels tampons

En la proposició que els cupaires duran al ple de dijous es defensa l'ús de copes menstruals o les compreses de roba perquè "són menys agressives pel cos de la dona i pel medi ambient"

ACN Manresa.-La CUP de Manresa durà a debat al ple d'aquest dijous una proposició que vol posar sobre la taula la tipologia dels tallers que s'imparteixen als instituts sobre menstruació i els mètodes que s'hi expliquen. La regidora Gemma Tomàs ha explicat a l'ACN que creuen necessari que des del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) es pugui oferir als centres uns tallers més complets i des d'una perspectiva més integral de la dona "que els que acostumen a oferir empreses privades publicitant els seus productes". En aquest sentit, més enllà dels tradicionals mètodes de recollida de sagnat com són les compreses i els tampons, la CUP vol que les menors també coneguin què són i com s'utilitzen les copes menstruals, les compreses de roba i les esponges marines. A més, "són mètodes molt més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient", ha destacat Tomàs.

Pels cupaires és bàsic que les joves entenguin com funciona el seu cos, "perquè si no el menyspreen i això desemboca en una pèrdua de confiança i autoestima", ha destacat la regidora de la CUP, Gemma Tomàs.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.