directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 22:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 21 d'abril de 2016 10:44 h

El PPC celebra que la reunió Rajoy-Puigdemont suposi un “punt d’inici” per restablir les converses entre governs

Levy reivindica la “mà estesa” del govern espanyol quan s’aparta del diàleg “allò que forma part de l’impossible”

ACN Barcelona.-La vicesecretaria d’Estudis i Programes del PP, Andrea Levy, ha valorat positivament que la reunió d’aquest dimecres entre el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i del govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, hagi suposat “un punt d’inici en el restabliment de les converses” entre els dos governs. El resultat de la trobada demostra, segons la líder popular, la “mà estesa i la predisposició” del govern espanyol al diàleg quan s’aparta “allò que és impossible”, és a dir, el procés. D’aquesta manera, s’ha referit a l’acord de deixar en mans dels vicepresidents dels dos executius la gestió dels temes del dia a dia. “Celebrem des del PP que el Govern s’obri a parlar de més coses que no siguin la independència i s’obri a parlar per representar tots els catalans”, ha afegit tot i que ha retret a Puigdemont que anés a la Moncloa com a “president independentista”, oblidant que representa tota la societat catalana.

En roda de premsa des del faristol del Parlament, Levy ha valorat la reunió com “molt positiva” i ha celebrat que des de la lleialtat institucional hi pugui haver “diàleg i treball” entre els dos executius. Segons Levy, la trobada va estar marcada per un “to cordial i de confiança”, tot i que ha retret a Puigdemont que digués que havia anat a La Moncloa com a president independentista, tenint en compte que representa tota la societat catalana i que la majoria de la societat no és independentista, segons ha apuntat la dirigent dels populars.Pel que fa al procés, Levy ha constatat que Rajoy va reafirmar el seu compromís que no hi haurà referèndums independentistes i que no es traspassarà la llei ni l’estat de dret.Preguntada si el govern espanyol farà un gest amb el tema de la pobresa energètica i no demanarà la suspensió automàtica en cas d’enviar al Tribunal Constitucional (TC) la llei del 2015 que regula aquesta qüestió, Levy ha afirmat que s’estudiarà i es treballarà amb la voluntat de trobar un “encaix jurídic i legal” dins del marc competencial però no ha concretat les fórmules que hi poden haver.Finalment, Levy ha reivindicat que el resultat de la reunió demostra la voluntat del govern espanyol de treballar i dialogar, encara que estigui en funcions, per buscar solucions en les qüestions al marge del procés.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.