directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 18:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 21 d'abril de 2016 13:54 h

Draghi defensa la independència del BCE davant de les crítiques d’Alemanya

El president de l’entitat avisa que el referèndum britànic provoca “volatilitat” als mercats però considera “limitat” el risc per la recuperació a l’Eurozona

ACN Brussel·les.-El president del Banc Central Europeu, Mario Draghi, ha defensat aquest dijous la “independència” de l’entitat davant de les crítiques d’Alemanya, on es posa en qüestió la seva política monetària. “Tenim el mandat de preservar l’estabilitat de preus a tota l’Eurozona, no només a Alemanya”, ha replicat l’italià en una roda de premsa. “Les nostres polítiques no són gaire diferents de les implementades en altres jurisdiccions”, ha defensat Draghi. Pel president del BCE, les crítiques poden “retardar l’assoliment” dels objectius. L’italià també s’ha referit al referèndum britànic sobre la UE, assegurant que, si bé genera “volatilitat” als mercats, té un risc “limitat” per a la recuperació a l’Eurozona.

El mes de març, Mario Draghi va situar els tipus d’interès al 0% i va ampliar fins als 80.000 milions d’euros el programa de compra de deute. Aquest dijous, el BCE ha decidit mantenir els tipus intactes, ha anunciat que ja han començat les primeres compres de deute públic, i que al juny començaran les de deute corporatiu. Arran de les crítiques a Alemanya, on s’han posat en qüestió les polítiques del BCE, Draghi ha fet una forta defensa de la independència de l’entitat. “Obeïm la llei, no els polítics”, ha advertit el president del BCE, alertant que “les crítiques poden ser vistes com a perjudicials per a la independència” de l’entitat. “Però som independents, i per tant continuarem el camí que considerem apropiat”, ha reiterat, afegint però caldrà “més temps” del desitjat perquè algunes de les polítiques “assoleixin els resultats volguts”. “Quan la credibilitat d’un banc central es percep com en qüestió, el resultat és un retard en l’assoliment dels seus objectius i, per tant, la necessitat fins i tot de més polítiques expansives”, ha explicat.BrexitDurant la roda de premsa, Mario Draghi també s’ha referit al debat sobre la permanència del Regne Unit a la Unió Europea, assegurant que la participació britànica al club dels 28 és “mútuament beneficiosa”. Segons el president del BCE, el debat “ja ha produït algunes conseqüències als mercats, per exemple, una depreciació de la lliura”. “Esperem que continuï la volatilitat als mercats, almenys fins el referèndum, no sé quin serà el resultat, però probablement també després”, ha indicat. Amb tot, Draghi ha dit que aquesta volatilitat als mercats té un risc “limitat” de “posar en perill la recuperació de l’economia de l’Eurozona”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.