directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 02:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 21 d'abril de 2016 16:10 h

La Plataforma per la Qualitat de l'Aire denuncia que el Govern “amaga la gravetat” de la contaminació

Alerta que la situació ha empitjorat vist l’any passat pel que fa als contaminants NO2, O3 i PM2, 5 i 10

ACN Barcelona.-La Plataforma per la Qualitat de l’Aire ha denunciat que el Govern “amaga la gravetat” de la situació en l’informe que ha presentat aquest dijous la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica. Per exemple, subratlla que s’hi diu que “la qualitat de l’aire, en termes generals i en el conjunt de Catalunya, és bona, amb incidències ja conegudes”. Contra això, les dades “mostren que s'incompleix un any més i de forma consecutiva” la normativa vigent. Així, “es tornen a superar” els nivells legals de diòxid de nitrogen als 40 municipis de la conurbació de Barcelona declarats Zona de Protecció Especial de l’Ambient Atmosfèric. En aquesta zona hi viu més del 60% de la població catalana.

També durant l'any 2015 “es van superar de forma alarmant” els nivells d’ozó troposfèric (O3), “que afecten àmplies zones del territori”, i tenen l’origen a la contaminació per NO2 produïda a les grans ciutats.Amb aquestes dades, la plataforma considera una “gran irresponsabilitat” que la Generalitat afirmi que la qualitat de l'aire és bona. Al contrari, l’entitat denuncia que la situació “ha empitjorat” pel que fa a l’NO2, l’O3, i els PM2,5 i 10 en relació a les dades de l'any 2014. En aquest sentit la plataforma subratlla que el mateix informe indica que s'han duplicat les estacions que superen el valor límit anual de NO2 i el valor límit anual o diari de PM10.També subratlla que s'ha tornat a superar el valor límit anual del cancerígen Benzo(a)piré (BaP) a la Plana de Vic; que tot i que han baixat de 15 a 13 les estacions que superen el valor objectiu per a la salut d'O3 es mantenen les que superen el valor objectiu de vegetació, i que s’ha superat el sulfur d’hidrogen (H2S) a Igualada, d'origen “probablement industrial”.Per això la Plataforma per la Qualitat de l'Aire ha volgut denunciar la “mala qualitat” general de l'aire a l'àrea metropolitana de Barcelona i també a la Catalunya interior, i la “resistència” de la Generalitat a “reconèixer la gravetat” de la situació i a adoptar les mesures estructurals de limitació del trànsit motoritzat que “exigeix” la preservació de la salut pública.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.